• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072821755
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل صدا و سیما قم:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی رسالت‌ رسانه ملی است

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی رسالت‌ رسانه ملی است

ایسنا/قم مدیرکل صدا و سیما مرکز قم گفت: برای تحقق مطالبه رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بخشی از این رسالت بر دوش صدا و سیما قرار دارد.

احمد پهلوانیان در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) که با حضور مدیر کل و مدیران و معاونین صدا وسیمای مرکز قم برگزار شد، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) ستون‌های میان ملک و ملکوت به شمار می‌روند و امامزادگانی که در سرتاسر ایران مدفون هستند ستارگان این منظومه محسوب می‌شوند و خاک کشورمان را متبرک کرده‌اند.

وی افزود: شهر مقدس قم در هیچ زمانی بدون وجود نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) شناخته نشده و ایشان مایه افتخار و خورشید درخشان شهرمان بوده‌ و هستند و امامزادگان نیز همچون ستارگانی در این سپهر می‌درخشند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز قم با بیان اینکه در تاریخ قم، عرفا و اهل بصیرت فراوانی زندگی کرده‌اند و همه آن‌ها احترام زیادی برای حرم حضرت معصومه(س) قائل بوده‌اند، گفت: نقل است که بسیاری از آن‌ها با پای برهنه از اطراف حرم به زیارت می‌شتافتند چون تمام این زمین‌ها مرقد پاکان و اولیای الهی بوده است.

وی ادامه داد: حضرت موسی مبرقع(ع) از جمله مشهورترین و مهمترین امامزادگان مدفون در قم هستند و فرزندان و نوادگان ایشان در بلاد مختلف حضور داشته و دارند؛ در کمتر مکانی می‌توان این حضور و نورانیت را مشاهده کرد.

مدیرکل صدا و سیما مرکز قم اضافه کرد: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند هر امامزاده‌ای خاصیتی دارد که باید به همه آن‌ها مراجعه کرد؛ در این بین برخی بقاع متبرکه هستند که فضای آن‌ها انسان را به شدت درگیر می‌کند و بقعه چهل اختران اینگونه است، آدمی احساس می‌کند در فضایی نورانی بر بال ملائک سوار شده است.

وی با بیان اینکه در رسانه ملی وظیفه داریم که این اماکن و این شخصیت‌ها را به عموم مردم معرفی کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند که امامزادگان در هر شهر و دیاری باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بخشی از این رسالت در کنار اوقاف و هیئت‌های امنا، بر دوش صدا و سیما نیز هست.

پهلوانیان عنوان کرد: ضبط برنامه‌های معرفتی در لوکیشن بقاع متبرکه و پخش زنده برنامه‌های حرم‌های مطهر، باید در قالب ساز و کاری منسجم صورت بگیرد تا این برنامه‌ها به صورت متناوب و مکرر روی آنتن بروند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز قم در پایان گفت: پخش زنده دقایقی از برنامه‌های حرم مطهر موسی مبرقع(ع) به خصوص هنگام اذان و برنامه‌های مذهبی، پیشنهادی است که آماده اجرای آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha