• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072821520
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه خبر داد:

برگزاری ۴۷ دوره کوتاه‌مدت توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان

برگزاری ۴۷ دوره کوتاه‌مدت توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از برگزاری ۴۷ دوره کوتاه‌مدت توسط این دانشگاه در استان خبر داد.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با هدف توسعه مهارت‌های دانش‌آموختگان و همچنین کمک به صنایع تولیدی و خدماتی جهت شناسایی نیروهای کارآمد دانشگاهی و انجام صلاحیت حرفه‌ای طرح آموزش برای اشتغال دانشجویان (آباد) توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشنهاد و خردادماه امسال توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در این طرح با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بسترسازی توسعه آموزش مهارتی در محیط کار صورت گرفته و به میزان حداقل ۵۰ هزار اشتغال در سال منجر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا کارگروه طرح آباد ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استانداری لرستان با ریاست معاون اقتصادی امور هماهنگی اقتصادی استانداری و با عضویت تمام مدیران مرتبط در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، آموزش‌های مهارتی و بخش خصوصی تشکیل شد.

جعفری بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۷ دوره در قالب طرح آباد با هدف توانمندسازی دانش آموختگان بیکار جهت ورود به بازار کار برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نیروی متخصص و کارآمد اساس توسعه هر کشوری است، ادامه داد: به منظور فراهم نمودن زمینه برای جویندگان کار و اثبات شایستگی‌های شغلی آنان به بازارکار و با هدف کمک به کارآفرینان جهت جذب نیروی کار، اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی درحال انجام است.

جعفری از اجرای پروژه نظارت هوشمند در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این پروژه در راستای تضمین کیفیت آموزشی با رصد آنلاین فعالیت‌های مراکز آموزش علمی کاربردی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث تقویت زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی است که در همین راستا اقداماتی از جمله برگزاری ۲۴ رویداد استارتاپی از سال ۱۴۰۱ تاکنون صورت گرفته است. از دیگر اقدامات صورت گرفته اخذ مجوز دفاتر کاریابی تخصصی دانشگاه علمی کاربردی برای پنج مرکز و اخذ مجوز تاسیس مرکز خدمات مشاوره شغلی و خدمات کارآفرینی برای یک مرکز است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۴۷ دوره کوتاه مدت توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد.

جعفری در پایان گفت: از افتخارات کسب شده دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان می‌توان به کسب مقام غرفه برتر در جشنواره هفته پژوهش طی دوسال پیاپی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین کسب ۱۲ مقام جشنواره قرآن و عترت در سطح استانی و ۴ مقام در سطح کشوری اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha