• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072821295
  • خبرنگار : 71342

صابر ابر، علی سرابی و الهام کردا از هفته آینده روی صحنه‌اند

صابر ابر، علی سرابی و الهام کردا از هفته آینده روی صحنه‌اند

صابر ابر و الهام کردا از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون همکاری‌های متعددی داشته‌اند و از هفته آینده در تازه‌ترین اجرای نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی روی صحنه می‌روند.

به گزارش ایسنا، علی سرابی دیگر همبازی آنان است و این سه بازیگر از روز ۸ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌روند. ضمن اینکه پیش فروش بلیت این نمایش از امروز، شنبه ۲۸ مهر ماه آغاز می‌شود.    

صابر ابر و الهام کردا تابستان امسال نمایش «خاطره تحمل ناپذیر یک همهمه‌ی نامفهوم» را در سالن ملک روی صحنه بردند؛ نمایشی که ابر به عنوان تهیه‌کننده و الهام کردا به عنوان نویسنده و کارگردان، آن را برای اجرا آماده کرده بودند و این نمایش با حضور جمعی از هنرجویان جوان تئاتر روی صحنه رفت.

ابر پیش از آن نیز با نمایش «امشب به صرف بورش و خون» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه بود؛ نمایشی که خود کارگردانی و در آن بازی ‌می‌کرد.

این زوج هنری پیش‌تر هم در دو مقطع زمانی گوناگون در نمایش «مالی سویینی» بازی کرده بودند و حالا برای سومین بار در این نمایش همبازی می‌شوند.

این نمایش پیش از این سال ۹۴ در تماشاخانه ایرانشهر و سال ۹۷ در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

آنان به جز این نمایش در نمایش‌های دیگری مانند «زبان تمشک‌های وحشی» به کارگردانی شیوا مسعودی، «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» به کارگردانی افسانه ماهیان که متن هر دو را نغمه ثمینی نوشته بود و ... با یکدیگر بازی کرده بودند.  

نمایش تازه آنان، «مالی سویینی» نوشته برایان فریل است که با ترجمه حمید احیاء و کارگردانی سید مرتضی میر منتظمی از ۸ آبان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علی سرابی، دیگر بازیگر این نمایش که پیش‌تر به عنوان کارگردان و بازیگر، نمایش «آن سوی آینه» را در تالار وحدت اجرا کرده بود، حالا حضوری دوباره در این تالار خواهد داشت.

صابر ابر، علی سرابی و الهام کردا از هفته آینده روی صحنه‌اند

میرمنتظمی نیز پیش از این قصد داشت نمایش «کلفت‌ها» را در همین تالار روی صحنه بیاورد که اجرای آن به دلیل پاره‌ای از مشکلات، به صحنه نرسید. دیگر نمایشی که او قصد اجرای آن را داشت، کتاب‌ «آتش‌سوزی‌ها» نوشته وجدی معود بود که این نمایش نیز در اجرا ناکام ماند و این کارگردان تئاتر تصمیم گرفت برای بار سوم نمایش «مالی سویینی» را روی صحنه بیاورد.

داستان این اثر نمایشی درباره زنی نابیناست که در پی تلاش‌ها و اصرارهای همسرش، چشمانش را عمل می‌کند و قدم در دنیای بینایان می‌گذارد. او ابتدا بسیار هیجان زده است اما پس از مدتی دچار بیماری می‌شود؛ مغزش، اطلاعات اشیاء دیده شده را مخابره نمی‌کند و او با وجود دید دقیق کاملا کور است. «مالی» پس از این اتفاق کاملا افسرده و بیمار می‌شود. او که چهل سال در دنیای نابینایی زندگی کرده است، از این که از این دنیا مهاجرت کند واهمه دارد و پس از بهبود به خوبی درک می‌کند تمام دنیای زیبای نابینایی را که مختص به خودش بوده، از دست داده است.

این نمایش از ۸ آبان ماه هر شب ساعت ۱۸ و به مدت ۸۰ دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و پیش فروش بلیت آن از امروز، ساعت ۱۲ در سایت تیوال آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha