• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403072821267
  • خبرنگار : 71573

«عبدالحسین کلانتری» برای معاون فرهنگیِ وزارت ارشاد معارفه شد

«عبدالحسین کلانتری» برای معاون فرهنگیِ وزارت ارشاد معارفه شد

آئین تکریم و معارفه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی پیشین و عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی جدیدِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آئین تکریم و معارفه معاون فرهنگی پیشین و جدیدِ وزارت فرهنگ، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه (۲۸ مهر) برگزار شد.

محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، نیکنام حسینی‌پور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و برخی از مدیران معاونت فرهنگی از حاضران در جلسه بودند.

در این مراسم از زحمات یاسر احمدوند تقدیر و عبدالحسین کلانتری به عنوان معاون فرهنگیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

عبدالحسین کلانتری، متولد سال ۱۳۵۶ در ساری، دارای دکتری تخصصی جامعه‌شناسی، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران است. کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم بوده است.

او پیش از این مسئولیت‌های اجرایی مختلفی در حوزه فرهنگی اجتماعی داشته است. مدیرکل پژوهش‌های رادیو، معاون آموزش و پژوهش دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و رئیس پژوهشگاه فضای مجازی کشور در کارنامه کاری وی دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، در زمان ناصر میناچی (وزیر ارشاد دولت موقت) وزارت ارشاد، معاون فرهنگی نداشت و بنابراین نخستین معاون فرهنگی وزارت ارشاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیژن زنگنه بود که در این دوره سکان وزارت ارشاد را عباس دوزدوزانی در دست داشت. البته در دوره عبدالمجید معادیخواه نیز بیژن زنگنه، معاون فرهنگی بود. 
 در دوره‌ای که سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد بود، به ترتیب فریدزاده، صباح زنگنه و احمد مسجدجامعی سمت معاونت را برعهده داشتند. در زمان وزارت علی اردشیر لاریجانی هم احمد مسجد جامعی معاون فرهنگی بود. احمد مسجدجامعی در دوره وزارت مصطفی میرسلیم هم معاون فرهنگی بود. البته در این دوره علیرضا برازش نیز مدتی معاون فرهنگی بود. 
عطاالله مهاجرانی نیز احمد مسجدجامعی را به عنوان معاون فرهنگی خود انتخاب کرد و احمد مسجدجامعی وزیر نیز، سکان معاونت را به علی‌اصغر رمضان‌پور و بعد محمدعلی شعاعی سپرد.

محسن پرویز هم معاون انتخابی محمدحسین صفارهرندی بود. در زمان تصدی سیدمحمد حسینی بر مسند وزارت، بهمن دری و علی‌ اسماعیلی معاونان فرهنگی او بودند. علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری نیز، عباس صالحی را به عنوان معاون فرهنگی در کنار خود داشتند. زمانی که سیدعباس صالحی به وزارت رسید، محسن جوادی، معاون فرهنگی او بود و محمد مهدی اسماعیلی نیز سکوی معاونت فرهنگی را به یاسر احمدوند سپرده بود.
 

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha