• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072720744
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است

محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است و با ایستادگی، دشمن را نابود می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، بیان کرد: یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی گذشت و پرچم فلسطین بعد این عملیات جهانی شد و تنفر از رژیم‌صهیونیستی افزایش یافت که حاصل این عملیات بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت یک مکتب شده است، افزود: شیطان بزرگ به همراه هم‌پیمانان اروپایی خود به دنبال عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب بود که نقشه برای همه مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی داشت اما طوفان‌الاقصی و محور مقاومت از کشورهای مختلف و همچنین وعده‌های صادق، نیزه‌ای را در چشم ظالمان فرو بُرد.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: رژیم‌صهیونیستی و آمریکا و حامیان آن‌ها در این اتفاقات اخیر در جنایاتی که انجام دادند، زشت‌ترین کارنامه را در تاریخ برای خود به جا گذاشتند و امروز منفورترین انسان‌ها در دنیا هستند.

شاهرخی اظهار کرد: شیطان بزرگ با همه توان به میدان آمده است تا محور مقاومت را تسلیم کند اما اراده‌های ملت مسلمان ایران و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه از کوه‌ها هم استوارتر است و باید با اراده استوار، دشمن را نابود کرد. 

وی با بیان اینکه جوانان گنجینه‌هایی از دانایی و توانایی هستند، افزود: این جوانان، ایران و اسلام را دوست دارند و دارای ایده‌ها و ابتکارات ستودنی  بوده، همچنین پشتکار در خدمت بی‌منت، تلاش برای محرومیت‌زدایی دارند و اگر این نسل جوان ما از نسل اول انقلاب جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند و با وجود چنین نسل جوانی، هیچ بُن‌بستی وجود ندارد و می‌توانند همه آرزوها را محقق کنند.

خطیب جمعه خرم‌آباد بیان کرد: جوانان باید راهکارها را با کمک اساتید بشناسند و با شناخت موانع و راه‌حل‌ها و پیدا کردن اولویت‌ها با کمک اساتید در پیشبرد استان، نقش‌آفرینی کنند و بخشی از همت جوانان باید به این سمت برود که مطالبه‌گری منطقی کنند. 

شاهرخی یادآور شد: میزان منابع مالی که در استان وجود دارد برای تحول و رونق اقتصادی در استان کافی نیست و در همه استان‌ها، شرکت‌ها و موسساتی وجود دارد که فعالیت اقتصادی دارند و باید بخش قابل توجهی از منابع در استان باشد نه اینکه از منابع استان استفاده شود ولی حساب‌ها در بیرون از استان باشد لذا این تناسبی ندارد.

وی اظهار کرد: این موارد روی وام جوانی جمعیت اثرگذار است و در جلسه‌ای که با بانک‌ها داشتیم مشخص شد که سه بانک از بانک‌های دولتی وام قرض‌الحسنه ازدواج آن‌ها از ۱۰ تا ۳۰ درصد بود و ۹ بانک دیگر کمتر از این رقم بود و گاهی زیر یک درصد اعلام شد و پرداخت وام ازدواج از بانک‌های خصوصی استان وضعیت مطلوبی ندارند البته ما از کارهای انجام شده، از جمله پرداخت وام ازدواج به ۷ هزار نفر تقدیر می‌شود ولی ۱۴ هزار نفر برای دریافت وام، در نوبت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ۶ هزار و ۸۴۰ نفر بوده که سهم بانک‌های خصوصی کمتر است و گشایش در این امور بخشی وظیفه دستگاه‌های دولتی و بخشی هم بر عهده مردم است و نسل جوان باید راهکارها و اولویت‌ها را شناسایی کنند.

شاهرخی بیان کرد: استانی که دو دهه است در بیکاری رتبه‌های اول تا سوم را دارد ، می‌طلبد مجریان استان همدل شوند و این امورات را پیگیری کنند و دانشگاهیان، رسانه، حوزویان مطالبه‌گری منطقی کنند تا به حل این مشکلات کمک شود.

وی با اشاره به هفته تربیت‌بدنی، گفت: ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی در عزت و افتخارآفرینی یک ملت نقش بزرگی دارد، وقتی پرچم کشورمان به وسیله قهرمانان ما برافراشته می‌شود همگی احساس غرور و افتخار می‌کنند و لازم است در هفته تربیت‌بدنی توجه خاصی شود که با برنامه‌ریزی بدانیم در این ورزش به کجا می‌خواهیم برسیم.

وی با اشاره به روز عصای سفید، گفت: این روز فرصتی است برای اینکه که به نیازها و مطالبات آن‌ها توجه شود البته در این میان افراد توانمندی هستند ولی مسئله اشتغال، ازدواج، مسکن، درمان و بیمه آن‌ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و محیط و معابر به گونه‌ای مناسب‌سازی شود تا در انجام کارهای روزمره دچار مشکل نشوند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت فرزند امام‌راحل، خاطر نشان کرد: شهید مصطفی، امام‌راحل را همراهی کردند و در مسیر انقلاب قدم برداشتند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha