• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072720720
  • خبرنگار : 50975

امام جمعه شهرکرد:

ایران اسلامی در سخت‌ترین دوران، استقلال همیشگی داشت

ایران اسلامی در سخت‌ترین دوران، استقلال همیشگی داشت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ملت ایران در این چند صدسال هیچگاه مستعمره نشد، گفت: از دوران صفوی تاکنون اکثر ملت‌های بزرگ به زیر استعمار و استثمار رفتند و استقلال خود را از دست دادند اما ایران اسلامی در سخت‌ترین دوران به صورت نیم‌بند یک استقلال همیشگی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ۲۷ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به عادت‌های ناپسند و تربیت‌های نامناسب، اظهار کرد: امروزه یکی از نکات بسیار مهم ابتلای برخی افراد به مشروبات الکلی و رواج پیدا کردن این امر در بعضی خانواده‌ها است که باید از این امر خودداری کرد چراکه نوشیدن شراب، انجام هر گناه دیگری را ممکن خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص مسمومیت با مصرف مشروبات الکلی، افزود: عده‌ای نیز به دلیل سودجویی و تجارت حرام‌ اسباب مرگ افراد را فراهم می‌کنند.

وی به حرام بودن مصرف الکل اشاره کرد و ادامه داد: مشربات الکلی تماما ضرر و زیان است و به همین علت حرام اعلام شده، چنانچه در روایات و احادیث آمده که بر سر سفره‌ای که شراب مصرف می‌شود نباید نشست.

 فاطمی با بیان اینکه امام صادق(ع) در مجلسی که شراب سرو می‌شد، از سر سفره برخاست و مکان را ترک کرد، گفت: لقمه‌ای که از حرام، تقلب و رشوه و فریب بدست آمده حرام است و تاثیرش را روی افراد خواهد گذاشت.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقابله با مصرف مشروبات الکلی تنها به عهده و وظیفه نیروی انتظامی نیست، تاکید کرد: مراقبت کردن از محیط اطراف و فرزندان وظیفه خانواده‌هاست، برای تطهیر و سالم ماندن جامعه لازم است همگی مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: مصرف مشروبات الکلی چیزی جز بدبختی، خسارت، بیچارگی و دور شدن از خدا و معنویت و وارد شدن در منجلاب بدبختی نیست، چنانچه طبق روایات «اگر تمام گناهان که در اتاقی جمع شوند قفل آن شراب است.»

کشور ایران از زمانیکه زیر سایه قرآن و اهل بیت قرار گرفته هیچگاه استقلالش به طور کامل از بین نرفته است

وی با اشاره به قطع رابطه ایران و انگلستان در ۲۶ مهرماه ۱۳۳۱ اشاره کرد و گفت: در زمان مصدق ارتباط ایران و انگلستان به دلیل نقشه‌های استعماری و آزار و اذیت‌هایی که در حوزه نفت انجام می‌شد، از طرف دولت ایران این ارتباط قطع شد که برای ملت نعمت بزرگی بود، اما بعد از ساقط شدن دولت مصدق ارتباط دوباره برقرار و همان نقشه‌های استعماری و سو استفاده‌ها و بهره‌برداری‌های ناجوان‌مردانه از سر گرفته شد.

فاطمی بیان کرد: گلادستون در مجلس عوام که ملکه ویکتوریا نیز حضور داشت، قرآن را به دست گرفت، و گفت تا این قرآن در میان مسلمانان است، نمی‌توانیم آنطور که می‌خواهیم بر آن‌ها حاکم شویم.

امام جمعه شهرکرد گفت: انگلستان همیشه سعی می‌کرد بر ممالک اسلامی مسلط شود، اما این امر تحقق پیدا نکرد، چراکه تسلط وقتی کامل است که پیوسته باشد و بهم نخورد.

وی به مساله استعمار انگلستان بر فلسطین اشاره کرد و افزود: با سیاستی که اعمال کردند در صدد بودند فلسطین را از جهان اسلام جدا کرده و کم‌کم سرزمین‌های اطراف را نیز از نیل تا فرات را به عنوان سرزمین موعود برای خود اختصاص دهند و تسلط پیدا کنند، که عملی نشد.

فاطمی با بیان اینکه از همان روزی که طرح « از نیل تا فرات» را ایجاد کردند، همواره درگیری بوده و جهان اسلام هرگز تسلیم نشده، اضافه کرد: امروز موی دماغ مستعمران، جمهوری اسلامی و ملت لبنان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به ملت ایران شخصیت و انگیزه داده و این کتاب آسمانی مسلمانان را دور هم جمع کرده و به آن‌ها شجاعت می‌دهد، تصریح کرد: کشور ایران از زمانی‌که زیر سایه قرآن و اهل بیت قرار گرفته هیچگاه استقلالش به طور کامل از بین نرفته است.

فاطمی با بیان اینکه ملت ایران در این چند صدسال هیچگاه مستعمره نشد، گفت: از دوران صفوی تاکنون اکثر ملت‌های بزرگ به زیر استعمار و استثمار رفتند و استقلال خود را از دست دادند اما ایران اسلامی در سخت‌ترین دوران به صورت نیم‌بند یک استقلال همیشگی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha