• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072720660
  • خبرنگار : 71567

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر:

مدیریت زمان، مهمترین عامل برای موفقیت دانشجویان است

مدیریت زمان، مهمترین عامل برای موفقیت دانشجویان است

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مدیریت زمان را مهمترین عامل برای موفقیت دانشجویان دانست و گفت: اگر این انتظار را داشته باشید که در مقطع ۴ ساله کارشناسی تمام اطلاعات دوره‌های مهندسی یا علوم پایه را فرابگیرید، خیالی باطل است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر، حمیدرضا تقی راد در آیین استقبال از دانشجویان نو ورود سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۴ اظهار کرد: خیلی خرسند و خوشحالم که در اولین روز ورود نودانشجویان به دانشگاه در خدمتشان هستم و امیدوارم شایسته این خدمت رسانی باشم. می دانم راه سختی را طی کرده اید و موفقیت بزرگی را به دست آورده اید. آزمون ورودی برای پذیرش به دانشگاه ظاهرا سخت است، اما جذابیت هم دارد و نتیجه آن ورود شما به دانشگاه است.

وی با بیان اینکه، مدیریت زمان مهم ترین عامل برای موفقیت دانشجویان است؛ تاکید کرد:  امروز، روزی است که قدر قلم را خواهید فهمید؛ چرا که قرار است نه فقط دانش، بلکه تجربیات ما و دانشمندان و فرهیختگان و فرهنگیان از طریق قلم و کتاب منتقل شود، البته این قلم امروزه فرم جدید رسانه و دیجیتال پیدا کرده است.

تقی راد با بیان اینکه چرا باید به نام خداوند بخوانیم؟، تاکید کرد: چرا که، همه می توانند خواندن را انجام دهند، اما چرا باید به خلق خداوند توجه داشته باشیم؟ چرا باید به صفت موصوفه خلق توجه داشته باشیم؟ در آیه فوق جواب قلم داده شده است:«الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ»، این موضوع را بر عهده دانشجویان عزیز می‌گذارم تا در آن فکر کنند.

وی با بیان اینکه بدون کوچکترین اغراق، یکی از بهترین دانشگاه های صنعتی کشور پذیرفته شده اید؛ تاکید کرد: به نودانشجویان، خانواده های دانشجویان و به همراهان و همکاران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای شایستگی جذب رتبه های برتر کنکور تبریک عرض می‌کنم.

تقی راد گفت: قطعا، قلم در مسیر ورود نودانشجویان به دانشگاه تاثیر داشته است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که کار اصلی تمام شده است و از مرحله سخت و دشوار عبور کرده اند، این موضوع درست است، اما کاملا غلط است؛ چرا که کار تمام نشده است، بلکه با آمدن شما به دانشگاه و کسب سواد و علم آموزی از فرهیختگان تازه در ابتدای مسیر قرار دارید تا موفق شوید، یعنی باید از دیگران یاد بگیرید و روی آنها تامل و تفکر کنید.

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: چندین عامل برای دستیابی به موفقیت اهمیت دارد و مهم ترین آن «حمایت خانواده» است. شما نودانشجویان از محیط دبیرستان خارج شده و وارد دانشگاه شده اید؛ دانش و قلم یکی است، اما آموختن با جستن فرق دارد و شما باید علم را جست‌وجو و پیدا کنید؛ بنابراین انتظار اینکه در دوران دانشگاهی به شما محفوظات اضافی درس دهند و مازاد بر آن هم از شما بخواهند، نادرست و نشدنی است.

 تقی راد خطاب به نودانشجویان بیان کرد: اگر این انتظار را داشته باشید که در مقطع ۴ ساله کارشناسی تمام اطلاعات دوره های مهندسی یا علوم پایه را فرابگیرید؛ خیالی باطل است. وظیفه شما راه جستن دانش، راه رسیدن به دانش، لذت بردن از محتوای دانش و استفاده از دانش برای مقاصد بعدی است.
سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پایان با بیان اینکه یکی وقت های تلف شده را کاهش داده و مدیریت زمان را در دستور کار قرار دهید؛ تاکید کرد: راهی بسیار زیبا و جذاب در طول تحصیل پیش رو دارید. آرزو می کنم با فضای جدیدی که در دانشگاه رو به رو هستید  نه فقط از نظر  علم و دانش  پیش بروید، بلکه در این دوران روی مسائل فرهنگی و اجتماعی و تفکر در رابطه با اینکه چرا در اولین آیه قرآن کلمه «قلم» ذکر شده است؟ و چرا خلق شده ام؟ تامل کنید تا پاسخ درست آن را دریابید. آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha