• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072620347
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش سهمیه حج عمره مفرده استان سمنان به ۹ کاروان

افزایش سهمیه حج عمره مفرده استان سمنان به ۹ کاروان

ایسنا/سمنان مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به استقبال هم‌استانی‌ها از سفرهای عمره مفرده، از افزایش سهمیه حج عمره مفرده این استان به ۹ کاروان خبر داد.

قدرت الله چتری امروز (۲۶ مهرماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال ثبت‌نام کاروان‌های عمره مفرده در این استان پس از تکمیل ظرفیت پنج کاروان استان در ماه‌های مهر و آبان، چهار کاروان جدید به سهمیه استان افزوده شد.

وی با اشاره به اعزام اولین کاروان استان در مهرماه گفت: با توجه به استقبال خوب هم استانی‌ها چهار کاروان جدید به ظرفیت ۵۲۴ نفر به سهمیه زوار هم‌استانی تخصیص داده شد.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه در مجموع تعداد کاروان‌های عمره استان به ۹ کاروان رسیده است افزود: دارندگان اسناد عمره بانک‌های ملی و ملت با اولویت یک تا ۶۰۰ می‌توانند به دفاتر زیارتی سطح استان یا سامانه حج و زیارت استان مراجعه و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی از ظرفیت ۱۲۰ نفری اکثر کاروان‌های این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای کاروان‌ها، هر کاروان عمره را علاوه بر مدیر و روحانی، یک معاون کاروان نیز همراهی می‌کند تا زایران نیز از خدمات مطلوبتری بهره‌مند شوند.

چتری ادامه داد: در همین راستا در آبان ماه نیز یک گروه از خدمتگزاران هتل‌های عمره مفرده جهت خدمت رسانی به زایران گرامی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی از تلاش برای جذب آشپز اختصاصی برای کاروان‌ها خبر داد و اظهار کرد: یکی از مولفه‌هایی که در راستای خدمات رسانی به زائران استان سمنان در حوزه‌های مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته و از طرفی زائران دائماً در طول سفرهای زیارتی مانند عمره و تمتع با آن ارتباط مستقیم دارند موضوع تغذیه است.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته قرار است در تمامی سفرهای عتبات، حج و عمره مفرده با نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت و به صورت متمرکز، با مواد غذایی با کیفیت ایرانی، در آشپزخانه‌های صنعتی، غذای مورد نیاز زائران را طبخ و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مدیرکل حج و زیارت استان از وجود آشپز و تغذیه سالم به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در سلامت زائران نام برد و تصریح کرد: در همین راستا، حج و زیارت استان سمنان در نظر دارد در ادامه بهبود خدمات‌رسانی به زایران در حوزه‌های مانند ثبت‌نام، مدیریت کاروان‌ها و مدیریت هتل‌ها از این پس با راه‌اندازی و مدیریت آشپزخانه مرکزی، کیفیت خدمات خود را به این حوزه نیز تسری دهد.

وی از اعلان یک فراخوان در همین ارتباط خبر داد و گفت: پس از طی فرآیند جذب و استخدام، آشپزهای انتخاب شده به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha