• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403072620225
  • خبرنگار : 71974

جهاد دانشگاهی؛ پیوند دهنده فرهنگ ورزش و فعالیت‌های اجتماعی

جهاد دانشگاهی؛ پیوند دهنده فرهنگ ورزش و فعالیت‌های اجتماعی

معاون فرهنگی جهاددانشگاه گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با مناسبت‌های تقویمی، اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد و ورزش یکی از مهم‌ترین محورهای این برنامه‌هاست.

علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی امروز جهاددانشگاهی در روز ورزش اظهار کرد: در تقویم کشور، بر اساس یک سری مفاهیم و محورهایی که برای کشور حائز اهمیت است، یک روز را به آن مناسبت اختصاص می‌دهند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش و تربیت بدنی، یک روز را به نام "روز ورزش و تربیت بدنی" نام‌گذاری کرده‌اند. اگر دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌های خود را متناسب با این ایام و مناسبات تقویمی انجام دهند، ماندگاری و اثرگذاری فرهنگی آن بیشتر خواهد بود.

وی افزود: طبیعتاً انتظار می‌رود سازمان و نهادی که در جامعه زیست اجتماعی دارد، برای اعضای سازمان و خانواده‌های آن‌ها کارهای مناسب و درخوری انجام دهد. شاید سازمان‌های فرهنگی نتوانند در همه فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند، اما می‌توان با اقدامات فاخر و مناسب برای این مناسبت‌ها، فکر و تدبیری اندیشید.

کلانتر مهرجردی بیان کرد: جهاددانشگاهی و دفتر امور فرهنگی جهادگران، با همکاری معاونت پشتیبانی و دفتر منابع انسانی، تلاش کرده‌اند این روز را با فراخوان به خانواده‌های اعضای جهاددانشگاهی در استان تهران برگزار کنند که خروجی آن رویداد پیاده‌روی در پارک جنگلی پردیسان با حضور خانواده‌های جهادگران خواهد بود.

وی بیان کرد: ورزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در فرهنگ دینی اسلام نیز به آن اشاره شده است و معاونت فرهنگی جهاد نیز بر اساس آیات و روایات نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

کلانتر مهرجردی عنوان کرد: انتخاب پارک پردیسان به دلیل شرایط مناسب و ایجاد فضایی گفتمانی برای این رویداد ورزشی انجام شد. این دست همایش‌ها باعث نزدیک شدن خانواده‌های جهادگران می‌شود که می‌تواند اثرات جانبی مفیدی داشته باشد و باعث افزایش گفت‌وگو میان خانواده‌های جهادگران خواهد شد.

وی تصریح کرد: آشنایی فرزندان، همسران و خانواده‌ها با محیط فکری و فضای کاری اعضای مشغول در این سازمان، منجر به افزایش هم‌افزایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha