• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519988
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی:

ورزش باید در جامعه مورد اهمیت واقع شود تا بتوانیم فرهنگ سالمی داشته باشیم

ورزش باید در جامعه مورد اهمیت واقع شود تا بتوانیم فرهنگ سالمی داشته باشیم

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به ورزش باید اهمیت داده شود تا فرهنگ سالم داشته باشیم، گفت: قطعا خیرین ورزش بیش‌ترین کمک را خواهند کرد و باید حضور داشته باشند، همچنین از جامعه ورزش به خصوص سپاه نیز تشکر می‌کنم که امکانات خود را در این مسیر قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در دیدار مدیران و کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان، جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان استان اظهار کرد: خداوند متعال انسان را از ۲بعد جسمانی و روحانی خلق کرده است و روح از عالی‌ترین مقامات خلقت است که در بند گل اسیر است، بنابراین خداوند متعال به روح دستور داده مراقب جسم باشد.

وی افزود: جسم با وجود اینکه که کم‌ترین ارزش را در خلقت دارد و قابل مقایسه با روح نیست، با این حال خداوند دستور داده است که از جسم مراقبت کند بنابراین در اسلام دستور داده شده که به جسم رسیدگی شود، اگر جسم مریض باشد روح نیز دچار ناراحتی می‌شود و برای اینکه روح سالم داشته باشیم بایستی جسم سالم هم داشته باشیم.

وی مطرح کرد: در جهان، ورزش برای ارزش به جسم است در حالی که اسلام می‌گوید اگر جسم سالم باشد روح هم سالم است بنابراین ارزش جسم سالم به روح سالم است و این موضوع همواره مورد تاکید امامان معصوم نیز بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاثیرات جسم سالم اذعان کرد: باید ورزش‌هایی تقویت شود که به جسم انسان آسیب نمی‌رساند که ورزش باید در جهت سلامتی روح و جسم انسان باشد تیراندازی، شنا و اسب‌سواری از ورزش‌های مورد تاکید اسلام بوده و حتی پاداش نیز برای آن جایز است.

وی تشریح کرد: از آقای زنوزی نیز تشکر می‌کنم که در این برهه پشت ورزش و فوتبال ایستاده است و البته جز افتخارات ایشان هم است که تیم محبوبی مانند تراکتور را مدیریت می‌کنند که امیدوارم مشکلی علیه تراکتور نباشد تا این تیم موفق شود البته شایسته است ورزشکاران بومی نیز در این تیم حضور داشته باشند، قطعا به ورزشگاه هم خواهم آمد و از نزدیک بازی تراکتور را مشاهده خواهم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، وی همچنین با اشاره به وضعیت تیم ماشین‌سازی گفت: پیگیر احیای تیم قدیمی ماشین‌سازی هم خواهم بود و از طریق مدیران مس این موضوع را هم پیگیری خواهیم کرد.

ورزش باید در جامعه مورد اهمیت واقع شود تا بتوانیم فرهنگ سالمی داشته باشیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha