• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519965
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل آبفای استان:

خیرین داخلی و خارجی، نجات‌بخش روستاهای آذربایجان شرقی از کمبود آب هستند

خیرین داخلی و خارجی، نجات‌بخش روستاهای آذربایجان شرقی از کمبود آب هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از مشارکت خیرین داخلی و خارجی در تأمین آب پایدار برای روستاهای استان خبر داد و تأکید کرد که این اقدامات نقش مهمی در رفع کمبود آب و بهبود زیرساخت‌های آب‌رسانی داشته است.

محمد خانی در جلسه امضای تفاهم‌نامه آبرسانی به ۲۵۴ روستای آذربایجان شرقی به تشریح وضعیت تأمین آب استان پرداخت و از مشارکت خیرین داخلی و بین‌المللی در اجرای پروژه‌های آب‌رسانی قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های خداوند متعال و حضور خیرین عزیز، این شرکت توانسته است اقدامات بزرگی را در راستای تأمین آب و بهبود زیرساخت‌های آب‌رسانی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی پس از اصفهان دومین استان از نظر تأمین آب در کشور است، بیان کرد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ نفر در ۲۷۳۰ روستا در نقاط روستایی استان تحت پوشش آب‌رسانی قرار دارند که همچنین ۷۴ درصد از جمعیت شهری استان نیز از شبکه آب‌رسانی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی مطرح کرد: تأمین آب استان از ۱۲۵۲ منبع، ۵۵۰ چشمه و ۷۰ مخزن انجام می‌شود و در بحث فاضلاب، ۷۵ درصد پوشش استان فراهم شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت آب‌رسانی در روستاها گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، توانسته‌ایم بیش از ۵۰۰ روستا را به شبکه آب پایدار متصل کنیم و هدف ما این است که تا پایان سال‌جاری تعداد این روستاها را به بیش از ۷۰۰ روستا برسانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری خیرین محترم، منابع مالی لازم برای این پروژه‌ها فراهم شده و امیدواریم با ادامه این حمایت‌ها، تعداد بیشتری از روستاها به شبکه آب پایدار متصل شوند.

خانی یادآوری کرد: در سال ۱۴۰۱، خیرین حدود ۵۴ میلیارد تومان به پروژه‌های آب‌رسانی کمک کردند و این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافت که پیش‌بینی ما برای سال‌جاری، جذب ۲۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم تا عید نوروز این هدف محقق شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، وی در پایان به اهمیت پروژه‌های دولتی و همکاری با خیرین اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی جزو چهار استان برتر کشور در زمینه آب‌رسانی است و با همکاری قرارگاه سازندگی و خیرین عزیز، امیدواریم تا قبل از بهمن‌ماه همه پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha