• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519857
  • منبع : نمایندگی فارس

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد:

تلاش برای ایجاد ۳ تصفیه‌خانه جهت تأمین آب ۱۰۰۰ هکتار از باغات قصردشت

تلاش برای ایجاد ۳ تصفیه‌خانه جهت تأمین آب ۱۰۰۰ هکتار از باغات قصردشت

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت اولین تصفیه‌خانه محلی برای تأمین آب باغات قصردشت، از تلاش برای ایجاد ۲ تصفیه‌خانه دیگر برای جبران کسری آب ۱۰۰۰ هکتار از باغات قصردشت خبر داد.

مسعود زارعی امروز، ۲۵ مهرماه در نشست مشترک با شهرک صنعتی شیراز با بیان اینکه شهرداری در دوران طلایی خود قرار دارد، به برخی از پروژه‌های مهم و در دست اجرای شهرداری اشاره کرد.

وی با اشاره به ساخت اولین تصفیه‌خانه محلی در باغ‌های قصردشت گفت: هزینه اجرایی احداث تصفیه‌خانه محلی در باغات قصردشت تاکنون بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و در تلاش هستیم تا پایان دوره شورای ششم، کسری آب یک هزار هکتار از باغات قصردشت با ایجاد ۲ تصفیه‌خانه دیگر جبران و مشکل تأمین آب باغداران این منطقه رفع شود.

زارعی با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در شهر گفت: در شرایطی که بسیاری از شهرهای دنیا با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شیراز توانسته است سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند. این امر نشان از امنیت و ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در این شهر دارد.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از وجود ۲۵ شغل مزاحم در سطح شهر خبر داد و گفت: بهترین مکانی که می‌توان برای این‌گونه موارد فضاسازی و بسترسازی کرد، شهرک صنعتی است.

زارعی همچنین به ایجاد بازارچه‌های محلی در هر منطقه اشاره کرد و گفت: با ایجاد این بازارچه‌ها، هم به تولیدکنندگان محلی کمک می‌شود و هم نیازهای شهروندان به‌صورت محلی تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا در ۲۰۲۴ که از سوی مجمع شهرداران آسیایی صورت گرفت، این انتخاب افتخار بزرگی به جهت فرصت و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که شهر شیراز دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: باید از این جایگاه حداکثر استفاده را داشته باشیم و از آن به‌عنوان یک ظرفیت و فرصت در کلان‌شهر شیراز بهره ببریم.

زارعی در خصوص راه‌اندازی اورژانس خدمات شهری و سامانه مردمی ۱۳۷ در مناطق یازده‌گانه گفت: با راه‌اندازی این سامانه شاهد ارتقای چشمگیر خدمات شهری و پاسخگویی بهتر به شهروندان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته پیگیری برخی از موضوعات به‌صورت پروژه‌ای و ویژه انجام شد که در این راستا به‌صورت ویژه بر پروژه‌های هجده‌گانه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری متمرکز شدیم و تا پایان دوره شورای ششم این پروژه‌ها را به سرانجام خواهیم رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha