• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072519841
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

اجازه تعطیلی به هیچ واحد صنعتی را نمی دهم

اجازه تعطیلی به هیچ واحد صنعتی را نمی دهم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه حال صنعت در گیلان خوب نیست، گفت: اگر صنعتی در زمان من تعطیل شود، مقصر من هستم و لذا اجازه تعطیلی به هیچ واحد صنعتی را نمی دهم.

هادی حق شناس امروز، ۲۵ مهرماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان، فلسفه تشکیل این جلسه را حل مشکل واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند که با روال عادی بانک ها و نهادهای خدمات رسان قابل حل نیست و لذا نیازمند مصوبات ویژه هستیم.

وی شرایط امروز تولید را مواجه با شرایط جنگ اقتصادی دانست و افزود: در شرایط عادی نیستیم و باید تصمیمات ویژه بگیریم.

استاندار گیلان تحریم های ظالمانه را عامل بخشی از مشکلات بنگاه های تولیدی دانست و تصریح کرد: بانک ها نقش مهمی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارند، اما بانک ها نیز از نظر منابع و مصارف، محدودیت هایی دارند.

حق شناس خواستار همکاری بانک های عامل جهت رفع مشکلات کارخانه سیمکو شد تا این واحد تولیدی بزرگ و مهم استان به سرنوشت رشت الکتریک و صنایع پوشش و نساجی دچار نشود و گفت: سیمکو برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده و اگر امروز سیمکو را ایجاد می کردیم و اگر برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد می کردیم، هزینه بسیار بالایی داشت و لذا نباید سیمکو را با قدمت ۵۶ سال از دست بدهیم.

وی تزریق پول به صنعت را موجب رونق تولید دانست و تاکید کرد: اگر صنعتی در زمان من تعطیل شود، مقصر من هستم لذا در کنار بانک های عامل خواهیم ماند تا به تولید و صنعت استان کمک کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار سال را اقتصادی انتخاب فرمودند و این نامگذاری در دهه اخیر تکرار شده است، عنوان کرد: هرچه زمان می گذرد، مشکلات اقتصادی عمق پیدا می کند و لذا نباید واحدهای تولیدی را رها کنیم تا مشکلاتشان حل شود.

حق شناس بازار پول را اصلی ترین بازار در اقتصاد دانست و عنوان کرد: پرداخت تسهیلات حوزه تولید در گیلان نسبت به میانگین کشور کمتر است و لذا با کمک بانک ها باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه حال صنعت در گیلان خوب نیست و گواه آن ۴۷۳ شرکت راکد است، متذکر شد: با راه حل های ستاد رفع موانع تولید باید حال صنعت گیلان را خوب کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید جهت گیری پرداخت تسهیلات را در این سه بخش مشخص کنیم، زیرا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و باید آن را رصد کنیم.

وی از پیگیری و رصد اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید به صورت ماهانه خبر داد و اضافه کرد: با ناترازی گاز و برق مواجه هستیم که به بخش تولید تحمیل شده و لذا باید به سراغ انرژی های نو برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha