• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403072519758
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اختصاص تسهیلات جهت توسعه هنرستان‌های فنی‌ و حرفه ای

اختصاص تسهیلات جهت توسعه هنرستان‌های فنی‌ و حرفه ای

معاون وزیر آموزش و پرورش به اختصاص تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستان‌ها، اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته با تخصیص تسهیلات بانکی، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در نشست تخصصی اعطای تسهیلات برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی با محوریت حمایت از موسسان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و مدارس غیردولتی در قالب تبصره ۱۸ با اشاره به تاکید در برنامه هفتم مبنی بر توسعه هنرستان‌ها، گفت: امیدواریم با حمایت‌های موثر مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در رشته‌های هنرستانی و آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای اشتغال به تحصیل یابند و برای تحقق این هدف مهم باید در راستای توسعه ، تجهیز و احداث هنرستان ها گام برداشت .

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) که تاکید کردند از دالان کنکور رد شوید و وارد دالان اشتغال شوید، تصریح کرد: نیاز اساسی کشور توجه جدی به آموزش‌های مهارتی در قالب فعالیت‌های هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است تا بتوانیم نسل آینده ساز ایران اسلامی را توانمند و متخصص تربیت کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه با تبیین نقش حمایتی این سازمان از موسسان هنرستان‌های غیردولتی، افزود: از مجموعه‌ها و نهادهایی که آمادگی مشارکت و توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای را داشته باشند، حمایت می‌کنیم تا مطالبه رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی ) محقق شود.

محمودزاده توجه به استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را یاد آور شد و گفت: دانش‌آموزان امروز با مفاهیم جدیدی از تکنولوژی و توسعه مهارتی مواجه هستند که متولیان امر را به این ضرورت آگاه می‌سازد تا با ایجاد فرصت‌های مهارتی، نسل جوان را با علوم و فناوری‌های تخصصی و مهارت‌های نوین آشنا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستانها، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته با تخصیص تسهیلات بانکی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی پرداخت شده است.

وی افزایش ۲۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز مدارس غیردولتی با اولویت بخشی به تجهیز هنرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: روند پرداخت تسهیلات و تکمیل فرایند در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha