• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519753
  • خبرنگار : 71496

واکنش نهادهای مدنی فلسطین به اظهارات جانبدارانه وزیر خارجه آلمان

واکنش نهادهای مدنی فلسطین به اظهارات جانبدارانه وزیر خارجه آلمان

سازمان‌های مدنی فلسطین امروز (چهارشنبه) اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان در توجیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را خطرناک توصیف کرده و خواستار آغاز تحقیقاتی علیه او از سوی دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

به گزارش ایسنا، در پی اظهارات جانبدارانه «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در توجیه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شود، سازمان‌های مدنی فلسطین امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی این اظهارات را خطرناک خوانده و خواستار آغاز تحقیقاتی علیه او از سوی دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

سازمان‌های مدنی فلسطین در این بیانیه با اشاره به مسوولیت مستقیم مسوولان آلمانی به‌ویژه «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و بربوک در حمایت از کابینه رژیم اشغالگر و افراطی اسرائیل و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی این رژیم با ارسال سلاح برای نیروهای آن و حمایت سیاسی از جنایات جنگی که علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شود، از دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تحقیقاتی را علیه آنها آغاز کند.

این سازمان‌ها در ادامه نیز تاکید کردند: چنین اظهاراتی به منزله مخالفت آشکار با تعهدات آلمان در قوانین بین‌المللی و حکم‌های دیوان یبن‌المللی دادگستری است که اعلام کردند احتمال ارتکاب جنایت نسل‌کشی در نوار غزه از سوی اسرائیل وجود داشته و به همین دلیل اقدامات الزام‌آوری را علیه آن اعمال کرد که از جمله آنها مجازات تمام کسانی است که اظهاراتی تحریک‌آمیز یا تشویق‌کننده به ارتکاب نسل‌کشی بیان کنند.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی نیز آمده است: اظهارات وزیر خارجه آلمان بر خلاف قوانین بین‌المللی است که حملات مسلحانه علیه غیرنظامیان را جرم تلقی کرده است. این اظهارات مشوق نیروهای اشغالگر و کابینه آنها برای افزایش حملاتشان علیه غیرنظامیان فلسطینی به‌ویژه در شمال غزه است که در آنجا فلسطینی‌ها با طرح رژیم اشغالگر برای گرسنگی دادن، جنایات جنگی وحشیانه و همدستی برای پاکسازی نژادی ساکنان آن روبه‌رو هستند.

به گزارش وب‌سایت «العربی الجدید»، پیشتر وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور در دفاع از کشتار غیرنظامیان در غزه، مدعی شد که رژیم صهیونیستی «می‌تواند برای محافظت از خود اقدام کند.»

بربوک گفت: «دفاع از خود، تنها به معنی حمله به "تروریست‌ها" نیست، بلکه شامل نابودی آنها می‌شود.»

وی در ادامه با ادعای اینکه حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند، افزود: «به همین دلیل است که من به صراحت مشخص کرده‌ام که ما دست بر نمی‌داریم. من به صراحت به سازمان ملل گفتم که مکان‌های غیرنظامی (در غزه) به دلیل سوءاستفاده حماس از آنها وضعیت حافظت‌شده‌شان را از دست می‌دهند.»

بربوک همچنین تاکید کرد: «این، چیزی است که آلمان پای آن می‌ایستد. این، تعریف امنیت اسرائیل برای ماست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha