• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403072519737
  • خبرنگار : 90047

قاسمپور: با گل دوم شیرازه قطر از هم پاشید/ باید جایگزین خوبی برای کنعانی‌زادگان داشته باشیم

قاسمپور: با گل دوم شیرازه قطر از هم پاشید/ باید جایگزین خوبی برای کنعانی‌زادگان داشته باشیم

پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی ایران برابر قطر گفت: قطری که در جام ملت‌ها دیدیم با قطری که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی دیدیم کاملا متفاوت بود و افت کرده بود.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران برابر قطر اظهار کرد: در این دیدار ما دو نیمه متفاوت داشتیم؛ نیمه اول درست مثل بازی‌های قبل جالب نبود و نتیجه‌ای حاصل نشد اما نیمه دوم بعد از گلی که به خاطر اشتباه دروازه‌بان و مدافع قطری برای ایران به ثمر رسید شرایط بازی کاملا تغییر کرد و این گل سبب شد که شیرازه تیم قطر به هم بریزد و این مساله از نظر روانی تاثیر زیادی بر روی بازیکنان این تیم داشت و تمرکز آنها را به هم ریخت، طوری که بعد از این گل بازیکنان ما توانستند موقعیت‌های زیادی ایجاد و گل‌های بیشتری وارد دروازه حریف کنند.

وی گفت: پیش بینی من قبل از بازی تنها یک گل به نفع ایران بود و انتظار چهار گل نداشتم. البته قطری‌ها در نیمه اول با برنامه و با نظم خاصی دفاع و حمله می‌کرد و آمده بودند که ایران را شکست دهند اما با گلی که در دقایق اول نیمه دوم خوردند تمرکزشان کاملا به هم ریخت و از نظر  روانی دیگر نتوانستند بازی خوبی برابر ایران ارائه دهند. این گل فرصت خوبی را به بازیکنان ما داد تا نیمه دوم هجومی‌تر بازی کنند، البته چون قطری‌ها از نظر روانی شرایط خوبی نداشتند احتمال زدن گل‌های بیشتر توسط تیم ما وجود داشت.

قاسمپور با اشاره به افت قطر نسبت به جام ملت‌ها خاطرنشان کرد: در جام ملت‌ها بازی‌ای که از تیم قطر شاهد بودیم با بازی‌ای که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ایران ارائه داد کاملا متفاوت بود و افت کرده بود. قطر بازیکنان دو ملیتی زیادی دارد و طی این سال‌ها نتوانسته بازیکن خاصی در کشور خود داشته باشد و این مساله در افت این تیم بی تاثیر نیست. به هر صورت قطری که در جام ملت‌ها دیدیم با قطری که در چارچوب رقابت‌های انتخابی شاهد آن بودیم کاملا تغییر کرده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ایران در پستی دچار ضعف است یا خیر؟ افزود: در خط دفاع هنوز مشکل داریم و آن هم به خاطر این است که با مصدومیت کنعانی زادگان کسی جایگزین پست او شده که غیرتخصصی است و مناسب پست او نیست. به نظر من به جز کنعانی زادگان باید در دفاع وسط بازیکن دیگری نیز اضافه شود تا مشکل خط دفاع ایران برطرف شود.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: قبل از این دیدار، آمار گل‌های زده ایران با این همه لژیونر کم بود اما با چهار گلی که به قطر زد آمار گل خود را افزایش داد و این مسیر صعود ایران به جام جهانی را هموارتر خواهد کرد. البته چون ۸ تیم از آسیا به جام جهانی راه پیدا می‌کنند ما برای صعود به جام جهانی نگرانی نداریم مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد. ما باید برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری برای مرحله گروهی جام جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

باسلام. باید در تمام پست ها حداقل ۲ بازیکن سطح بین‌المللی داشته باشیم