• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072519720
  • منبع : روابط عمومی برنامه

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

مجمع عمومی فوق‌العاده یک صنف سینمایی، حکمی برای دبیری جشنواره فیلم شهر، برگزاری نشست موسیقایی در خانه سینما، خبرهایی از جشنواره فیلم کوتاه تهران و.. از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی «انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینما» ضمن تغییر نام این انجمن به «انجمن مدیران تهیه و پشتیبانی تولید» اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب شدند. 

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینما با نام جدید «انجمن مدیران تهیه و پشتیبانی تولید» با حضور جمع کثیری از اعضای انجمن و همچنین احمد کلاته نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن سیف ا… داد خانه سینما برگزار شد. 

در سینما و تئاتر چه خبر است؟


در ابتدای مجمع عمومی فوق‌العاده که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، پیشنهاد اصلاح چند بند از اساسنامه داده شد که مورد موافقت حاضران قرار گرفت و مهمترین بخش آن تغییر نام انجمن به «انجمن مدیران تهیه و پشتیبانی تولید سینما» بود که با موافقت کامل و صددرصدی حاضران صورت گرفت؛ با این توضیح که نام مدیران تهیه نام قدیمی و واقعی این انجمن بوده که حدودا ۳۰ تا ۳۵  سال قبل هیئت موسس آن را به تدارکات تغییر داده بود. 
همچنین در ادامه مجمع عمومی عادی انتخابات هیئت مدیره و بازرس صورت گرفت که تعداد ۲۸۹ نفر آرای خود را به صندوق انداختند. 

بر اساس این رای گیری مجید امانی‌زاده با ۲۶۸ رای، علیرضا احمدی‌کیا با ۱۹۷ رای، جواد راهزانی با ۱۴۰ رای، پرویز کاظم. لو با ۹۶ رای و یوسف آقایی با ۹۰ رای به عنوان اعضای اصلی و حسن محمدی آرش با ۸۴ رای و مجید لعل سنجیان با ۷۲ رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. همچنین مسعود شرفی‌کیا با ۱۹۶ رای بازرس اصلی و سعید نظری با ۳۸ رای بازرس علی‌البدل انجمن صنفی مدیران تهیه و پشتیبانی تولید سینما شدند. 
پس از طی شدن مراحل قانونی و صدور مجوز توسط نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۲۴ مهرماه و در اولین جلسه داخلی هیئت مدیره مجید امانی‌زاده برای چهارمین دوره به عنوان رئیس هیئت مدیره، جواد راهزانی برای دومین دوره به عنوان نایب رئیس، علیرضا احمدی‌کیا برای چهارمین دوره به عنوان خزانه‌دار، پرویز کاظم‌لو برای سومین دوره به عنوان سخنگوی انجمن، یوسف آقایی به عنوان دبیر و مسعود شرفی‌کیا برای سومین دوره به عنوان بازرس منصوب شده و مصوب شد از این تاریخ به بعد تمام امور اداری و نامه‌نگاری‌ها و قراردادهای عوامل و مسئولیت‌ها با عنوان جدید «انجمن مدیران تهیه و پشتیبانی تولید» انجام شود.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و محله منصوب شد
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی حکمی مریم پیرکاری، مدیرعامل موسسه تصویر شهر را به‌ عنوان «دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و محله» منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی حکمی مریم پیرکاری مدیرعامل موسسه تصویر شهر را به عنوان «دبیر نهمین جشنواره فیلم شهر و محله» منصوب کرد.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟


متن این حکم به این شرح است:
«نظر به شایستگی، تعهد و تخصص سرکار عالی، بدین وسیله به موجب این حکم به عنوان دبیر «نهمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و محله» منصوب می شوید.  
با عنایت به نقش ارزنده این جشنواره به عنوان مهمترین و تنها رویداد حرفه‌ای سینمایی در حوزه مدیریت شهری و معرفی پایتخت، انتظار دارم با استفاده از تجربیات و ظرفیت دوره های گذشته و شعار «شهر تهران؛ کلان شهر الگوی جهان اسلام»، با هدف کشف و معرفی استعدادها و ثبت آثار خلاقانه و زیبا و تأثیرگذار از زوایای مختلف شهر و محلات، با بهره برداری از ظرفیت های گران¬سنگ مدیریت شهری و همکاری و هماهنگی با ارکان سازمان، این رویداد مهم را به عنوان یکی از ماندگارترین و موثرترین اقدامات فرهنگی کشور معرفی نموده و با تمرکز بر احیای فرهنگ محله و غبارزدایی از توان و انرژی بی پایان سنت های شهروندی و زندگی شهری در تهران، یکی از کارآمدترین ظرفیت های رشد و تربیت مدنی جامعه اسلامی را مجددا فعال نمایید. 
جلب مشارکت حداکثری برای ترسیم و ترویج الگوی مناسب زندگی شهری و صنعتی منطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی با تاکید بر اصول اخلاقی در چارچوب خانواده و زندگی جمعی با همراهی ویژه نوجوانان و جوانان مستعد، مورد تاکید است. 
توفیقات روز افزون سرکارعالی را از خداوند منان مسالت می نمایم.».
مهرداد باقری / رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

مریم پیرکاری دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون است. وی از سال 1384 فعالیت هنری خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و سال های متمادی در حوزه اجرا و نویسندگی اشتغال داشته است.
پیرکاری همچنین آثاری را در حوزه سینما و تلویزیون تهیه و تولید کرده است که از جمله می‌توان به فیلم سینمایی «پسرم رسول» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت دیپلم افتخار شد، اشاره کرد.
 

کانون آهنگسازان سینمای ایران با همکاری انجمن موسیقی ایران و خانه سینما برگزار می‌کند.
کانون آهنگسازان سینمای ایران با همکاری انجمن موسیقی ایران و خانه سینما سلسله نشستهای تخصصی ماهانه‌ی موسیقی فیلم را در خانه سینما برگزار می کند. 
به منظور ارتقاء و توسعه هنر موسیقی فیلم در کشور سری نشستهای تخصصی ماهانه ی موسیقی فیلم برگزار می شود.
این برنامه ها فرصتی است برای علاقه مندان و هنرمندان تا در کنار هم به بررسی و تحلیل موسیقی فیلم های برجسته، یادمان و بزرگداشت آهنگسازان صاحب نام بحث و تبادل نظر و آموزش در زمینه های مختلف موسیقی فیلم بپردازند.
اولین نشست تخصصی به موضوعات به تکنولوژی های نوین در خدمت آهنگسازی فیلم ، تاثیر هوش مصنوعی بر آینده شغلی آهنگسازان سینما و نقد و بررسی دو موسیقی فیلم منطقه دلخواه و قاتلان ماه کامل خواهد پرداخت.زمان:  شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ 
مکان: خانه سینما، سالن سیف الله داد (خیابان بهار جنوبی کوچه سمنان، پلاک ۲۹)

در آستانه‌ آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از پوستر و تیزر فیلم کوتاه «چالش» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی، در آستانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تیزر و پوستر فیلم کوتاه «چالش» با طرحی از روح‌الله مهدوی رونمایی شد. 

«چالش» به نویسندگی و کارگردانی حسین جعفری و تهیه‌کنندگی حمید انصاری است و داستان آن پیرامون آناهیتا بلاگر نوجوانی است که تصمیم دارد چالشی را در یک مهمانی برگزار کند.

پیش از این سارا حاتمی به عنوان بازیگر این فیلم کوتاه معرفی شده بود. رابعه معدنی، ساقی زینتی، سعیده عرب، فاطمه شکری، فرانک فروزان‌فر، نسرین گرامی، ناهید بابایی، فهیمه دباغ و مهدی متقی راد از دیگر بازیگران این فیلم کوتاه هستند. 

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

«چالش» محصول موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است که در بخش «استعداد نو» چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد و قرار است برای نخستین‌بار روز جمعه ۲۷ مهر ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآید. 


عوامل فیلم کوتاه «چالش» عبارتند از: تهیه کننده: حمید انصاری، نویسنده و کارگردان: حسین جعفری، مشاور کارگردان: محمدباقر مفیدی کیا، بازیگردان:مهدی جودی، مدیربرنامه ریزی و دستیار یک کارگردان: امید همتی، دستیار دوم کارگردان : سهیل آذر، دستیار برنامه ریز: مهرناز رامین، منشی صحنه: سمیرا مسلمی، عکاس: رونیا میرحسینی، مدیرفیلمبرداری: سیاوش مزروعی، دستیاران فیلمبردار: علیرضا محمدی ،علی نوری،مریم قاسمی، تدوین: علی توکلی، جلوه های ویژه بصری: حسن خانعلی،مهران عبدی، حسین اله یاری، صدابردار و صداگذار: امید قربانی، آهنگساز: حسین جعفری، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، طراح صحنه: رضا سلیمانی، دستیاران صحنه: مبین هاشمی،محمدحسین اعرابی، طراح لباس: پریا الماسی، دستیار لباس: مینا شلالوند، طراح گریم: احسان رناسی، مجری گریم خانم: غزال داوودی، مدیرتولید: وحید مرادی، دستیار تولید: هدیه عباسی، مدیرتدارکات: علی بهرام، مدیرمالی: نعیمه پایدار، طراح پوستر: روح الله مهدوی، تیزر: محمد خزلی، طراح لوگو:محمد فراهانی، روابط عمومی: هانیه علی نژاد.

حضور سازمان سینمایی سوره با ١٣ اثر در جشنواره فیلم کوتاه تهران

سازمان سینمایی سوره امسال با ١٣ اثر مختلف در سه بخش «مسابقه ملی»، «کتاب و سینما» و «شاخه زیتون» چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

فیلمسازان فراتهران «مرکز فیلم جوان سوره» با ٨ اثر و هنرمندان جوان «باشگاه فیلم سوره» با ۵ اثر در این جشنواره حضور پررنگی خواهند شد.

فیلم‌های «برهوت» به کارگردانی امیرعلی صراف و تهیه‌کنندگی علی شفیعی، «سَر» به کارگردانی سیدعلیرضا رضایی و تهیه‌کنندگی سجاد انتظاری و «پیام» به کارگردانی سعید ملتجی و تهیه‌کنندگی مرتضی ملتجی از آثار مرکز فیلم جوان سوره و فیلم‌های «راوی» به کارگردانی محمد پایدار و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و محمد گودرزی، «آپاترید» به کارگردانی سیدمحمدحسین حسینی و تهیه‌کنندگی محمد گودرزی، «خسرو١٢٧» به کارگردانی ابوالفضل ساعی مهربان و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی و «روز خداحافظی» به کارگردانی فرزاد رنجبر نظری و تهیه‌کنندگی سیدمحمدهادی آقاجانی از آثار باشگاه فیلم سوره در بخش مسابقه ملی به رقابت خواهند پرداخت.

فیلم‌های «تا صبح» به کارگردانی الهام هادی‌نژاد و تهیه‌کنندگی مرتضی علایی، «پیام» به کارگردانی سعید ملتجی و تهیه‌کنندگی مرتضی ملتجی، «یک دو سه» به کارگردانی امیرحسین کشمیری و تهیه‌کنندگی داوود کرمی و پویانمایی «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از آثار مرکز فیلم جوان سوره که با محوریت مظلومیت مردم فلسطین و غزه تولید شده‌اند، نیز در بخش شاخه زیتون به نمایش درخواهند آمد.

آثار «پاییز آمد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سجاد انتظاری، «پای پرواز» به کارگردانی روح الله جلالی طلب و تهیه‌کنندگی سجاد انتظاری از آثار مرکز فیلم جوان سوره و «طلوع سرد» به کارگردانی محمدحسین رمضانی و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی اثر باشگاه فیلم سوره در بخش اقتباسی «کتاب و سینما» این دوره حضور دارند.

سازمان سینمایی سوره در راستای حمایت از استعدادها و فیلمسازان تازه‌نفس در تهران و استان‌ها به واسطه باشگاه فیلم سوره و مرکز فیلم جوان سوره به دنبال معرفی فیلمسازان جوان به سینمای حرفه‌ای و توسعه باشگاه‌های فیلم خود در سراسر کشور است.


استقبال گسترده مردم از جشنواره "تهران" در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره

دبیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم در رزرو بلیت آثار این رویداد گفت: همه گروه‌های مخاطبان برای تماشای آثار در همه بخش‌های اصلی و جنبی جشنواره باید بلیت رزرو کنند.


به گزارش ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ سیدوحید سیدحسینی دبیر اجرایی این رویداد در آستانه برگزاری دوره چهل و یکم با اشاره به استقبال گسترده مردم در رزرو بلیت عنوان کرد: با وجود گذشت یک روز از فعال شدن سامانه آی تیکت برای عموم مردم استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است. رزرو بلیت تماشای آثار بخش مسابقه ملی اعم از داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی که مشمول هزینه هستند و بخش مسابقه سینمای بین‌الملل و بخش‌های جنبی کتاب‌وسینما، استعداد نو، هوش مصنوعی، شاخه زیتون و ... که رایگان ارائه می‌شوند، همه و همه باید از طریق سامانه آی تیکت انجام شود.
وی افزود: قیمت بلیت هر سانس ۸۰ هزار تومان بوده که طبق اعلام‌های قبلی برای گروه‌های مختلف با تخفیف‌هایی ارائه می‌شود. همچنین فیلمسازان راه‌یافته به جشنواره نیز باید در نظر داشته باشند که بلیت و صندلی خود را جهت تماشای آثار خود و دیگران باید رزرو کنند. آن‌ها تعداد ۱۰ بلیت نیز سهمیه دارند که می‌توانند در اختیار مهمانان خود قرار دهند. روند بلیت‌فروشی نیز  تا روز پایانی جشنواره ادامه خواهد داشت.
معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به یک نکته مهم عنوان کرد: مخاطبان باید تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع هر سانس از باجه های داخل پردیس سینمایی ملت یا به صورت دیجیتالی بلیت خود را دریافت کنند و به مسئولان سالن جهت ورود ارائه دهند. در غیر اینصورت بلیت در اختیار افرادی که در سامانه در حال رزرو هستند، قرار می‌گیرد.
سیدحسینی توضیح داد: نمایش فیلم‌های داستانی در ۱۰ باکس با ۴ تکرار، مستند در ۴ باکس با دو تکرار، پویانمایی در ۲ باکس با ۲ تکرار، تجربی در ۲ باکس با دو تکرار ، بین‌الملل در ۱۶ باکس با دو تکرار و آثار بخش‌های کتاب و سینما در ۳ باکس با دو تکرار، شاخه زیتون در ۲ باکس با ۳ تکرار(یک بار برای بخش ملی و دو بار دیگر برای بخش بین‌الملل)، هوش مصنوعی در یک باکس با دو تکرار و نمایش ویژه آثار ویم وندرس در یک سانس انجام خواهد شد.   
وی درباره سانس‌های فوق العاده جشنواره نیز گفت: این اتفاق در روزهای جشنواره و با توجه به میزان استقبال مخاطبان صورت خواهد گرفت که همان ایام درباره‌اش اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.


آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟

برنامه نشست‌های نقد و بررسی آثار بخش مسابقه ملی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ فیلم‌های کوتاه داستانی این رویداد در ۱۰، مستند در ۴، پویانمایی و تجربی هریک در دو سانس از نشست‌های نقد و بررسی جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه تهران مورد ارزیابی منتقدان قرار می‌گیرند.
این نشست ها از روز جمعه ۲۷ مهر در سالن ۴ پردیس سینمایی ملت آغاز خواهد شد. در روز اول نشست‌ها در سه سانس از ساعات ۱۷، ۱۹ و ۲۱:۳۰ به ترتیب فیلم‌های پویانمایی و داستانی جشنواره نقد و بررسی می‌شوند.
روز شنبه در دو سانس ۱۵ و ۱۷ فیلم‌های مستند و در دو سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ فیلم‌های کوتاه داستانی روی میز نقد قرار می‌گیرند.
یکشنبه ۲۹ مهر و در سومین روز  از جشنواره چهل و یکم آثار کوتاه مستند در دو سانس ۱۵ و ۱۷ و آثار کوتاه داستانی در دو سانس ۱۹ و ۲۱ با حضور منتقدان سینما و فیلمسازانشان بررسی می‌شوند.
جلسات نقد و بررسی آثار روز دوشنبه ۳۰ مهر نیز در ساعات ۱۵ با نقد آثار پویانمایی، ۱۷ با نقد آثار تجربی و ۱۹ و ۲۱:۳۰ با نقد آثار داستانی ادامه خواهد یافت. همچنین سه‌شنبه یکم آبان و در روز پایانی نمایش آثار جشنواره ساعت ۱۵ فیلم‌های کوتاه تجربی نقد و بررسی می‌شوند و دو سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ به ارزیابی فیلم‌های کوتاه داستانی اختصاص دارد.
گفتنی است سعید قطبی زاده منتقد آثار داستانی، رامتین شهبازی منتقد آثار تجربی، مهرداد فراهانی منتقد آثار مستند و بابک نکویی منتقد آثار پویانمایی بخش مسابقه ملی جشنواره چهل و یکم با اجرا و کارشناسی سعید هاشم‌زاده هستند.

این باکس خبری به روز می شود.
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha