• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519440
  • خبرنگار : 50037

فرماندار خبر داد:

احیاء ۱۱ واحد تولیدی راکد در رزن

احیاء ۱۱ واحد تولیدی راکد در رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از احیا و بازگشت به چرخه تولید ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد این شهرستان در طول سه سال گذشته خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۲۵ مهرماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن، اظهار کرد: ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی در سه سال گذشته در شهرستان رزن اجرایی شده که از این تعداد، ۱۱ واحد احیا شده و دو واحد طرح توسعه‌ای بوده است.

وی افزود: از ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی اجرا شده در شهرستان رزن طی این مدت، تعدادی از این واحدها افتتاح شده، تعدادی در دست اجرا بوده و تعدادی نیز در حال پیگیری هستند.

غفاری‌آثار با بیان اینکه احیای ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد شهرستان رزن و بازگشت این واحدها به چرخه تولید در حال حاضر برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: احیا و افتتاح بزرگترین کارخانه تولید فویل آلمینیومی غرب کشور با ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تولید سالیانه ۴۰ هزار تُن ورق و فویل آلومینیومی در هفته دولت امسال یکی از جمله واحدهای راکد شهرستان بود که بازگشت آن به چرخه تولید از نقش موثری در اشتغال منطقه برخوردار است‌.

وی همچنین گفت: ۹۳ هکتار احداث گلخانه نیز  پروانه بهره‌برداری آن  صادر شده و در شهرستان در دست پیگیری بوده و که به‌طور قطع احداث این میزان گلخانه در شهرستان از نقش موثری در اشتغال و ارز آوری شهرستان و حتی کشور برخوردار خواهد بود.

غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به اینکه پیگیر ایجاد دو واحد صنعتی جدید در شهرستان رزن هستیم، بیان کرد: یک واحد کارخانه جدید سیمان سفید با تولید روزانه ۵۰۰ تُن سیمان در شهرستان احداث خواهد شد که سرمایه‌گذار این طرح نیز جذب شده و این طرح در مرحله تخصیص آب است.

وی همچنین با اشاره به احداث واحد و کارخانه آهن در شهرستان رزن  به عنوان دیگر طرح جدید صنعتی نیز افزود: سرمایه‌گذار این طرح به دنبال جانمایی پروژه بوده که برای اجرایی شدن این طرح به شرطی موافقت خواهیم کرد که در این پروژه از آب تصفیه فاضلاب استفاده کنند چرا که برای حفظ و مدیریت منابع آبی منطقه به این طرح چاه و آب جدید تخصیص نخواهیم داد.

غفاری‌آثار در ادامه با بیان اینکه رزن با ۸۷ درصد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد شهرستان رتبه نخست استان  را برای سومین سال متوالی کسب کرده است، خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری ۱۱۷۵ نفر بوده که از این تعداد تعهد ۱۰۱۹ مورد آن معادل ۸۷ درصد محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha