• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072519327
  • خبرنگار : 71660

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا آغاز شد

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا آغاز شد
شهر «مریتا» در ایالت جورجیا

اولین روز رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در ایالت «جورجیا» برگزار شده و گزارش‌ها حاکی از سطح بالایی از مشارکت در این ایالت کلیدی است.

به گزارش ایسنا، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان) با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور و نامزد حزب جمهوری‌خواه و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات برگزار خواهد شد.

تلویزیون خبری سی‌ان‌ان گزارش داد ساعاتی پس از آغاز رای‌گیری زودهنگام در ایالت «جورجیا»، مقامات انتخاباتی اعلام کردند که بیش از ۲۵۱ هزار رای‌دهنده به‌طور حضوری رای خود را در صندوق‌ها انداختند. همچنین «گابریل استرلینگ» مقام ارشد انتخاباتی در جورجیا در صفحه ایکس خود از ثبت بیش از ۳۲۸ هزار رای در اولین روز رای‌گیری این ایالت کلیدی خبر داد.

به گفته این مقام ارشد انتخاباتی، این رقم درحالی ثبت شده که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، در اولین روز رای‌گیری ایالت «جورجیا» فقط ۱۳۶ هزار رای ثبت شده بود.

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا آغاز شد
رای‌گیری زودهنگام در ایالت «جورجیا»

پیش از این، شماری از رای‌دهندگان روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در ایالت ویرجینیا در رای‌گیری زودهنگام شرکت کردند و در آن زمان در ۲ ایالت مینه‌سوتا و داکوتای جنوبی هم شکلی از این نوع رای‌گیری برگزار شد و برخی «رای‌دهندگان پستی» رای خود را حضوری تحویل دادند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که انتخابات زودهنگام حضوری یا روند رای غیابی به رای‌دهندگان در برنامه‌ریزی خود کمک می‌کند و مانع مشکلاتی نظیر شرایط بد آب‌وهوایی، صف‌های طولانی یا اتفاقات غیرمنتظره در روز انتخابات خواهد شد.

چشم‌ها به ایالت «جورجیا» دوخته شده است

هر ایالت تعداد معینی از آرای کالج الکترال برای اعطا به نامزد انتخابات دارد هر نامزدی که برنده آن ایالت باشد، بدون صرف نظر از اینکه چقدر اختلاف کم باشد، همه آرای کالج الکترال را دریافت می‌کند.

«جورجیا» با ۱۶ رای الکترال یکی از آن هفت ایالت کلیدی است که می‌تواند برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شانسی به همراه داشته باشد. همچنین ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسن، آریزونا، نوادا و کارولینای شمالی جزو این ایالت‌ها هستند و پیروزی در آنها مهمترین راه کسب ۲۷۰ رای الکترال یعنی میزان رای برای پیروزی یک نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری از کل ۵۳۸ رای الکترال است.

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا آغاز شد
رای‌گیری زودهنگام در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا

چشم‌ها به ایالت «جورجیا» دوخته شده و ترامپ و هریس هر ۲ در تلاشند تا رای‌دهندگانی را در این ایالت کلیدی برای خود جمع کنند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه در شهر «آتلانتا» مرکز این ایالت گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد و رقیبش معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز شنبه رویدادی را در این شهر برگزار کند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ «جو بایدن» به اولین دموکرات از سال ۱۹۹۲ بدل شد که در «جورجیا» به پیروزی رسید و بسیاری این مورد را به سیاه‌پوستان این ایالت نسبت دادند زیرا حدود یک‌سوم جمعیت آن را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا آغاز شد
رای‌گیری زودهنگام در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا

«کامالا هریس» در صفحه ایکس خود ضمن آنکه از مردم جورجیا خواست تا در انتخابات شرکت کنند، نوشت: «جورجیا، رای شما، انتخاب شما است. و صدای شما، قدرت شما است. شما این فرصت را دارید تا در این انتخابات با رای‌ زودهنگام، تاثیرگذار باشید.»

«دونالد ترامپ» نیز در صفحه ایکس ضمن اعلام درخواست خود از مردم جورجیا برای شرکت در انتخابات، نوشت: «جورجیا! رای‌گیری زودهنگام آغاز شده است. این مهم‌ترین انتخابات در زندگی شما است. چه حضوری و چه غیابی رای دهید، مطمئن باشید که صدای شما شنیده می‌شود. رای دهید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha