• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072519263
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرماندار سنندج:

عدالت آموزشی در سطح سنندج حاکم شود

عدالت آموزشی در سطح سنندج حاکم شود

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج بر برقراری عدالت آموزشی در سطح شهرستان سنندج تاکید کرد.

حسن عسکری امروز چهارشنبه(۲۵ مهر) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج اظهار کرد: حساسیت برای بحث آموزش و تامین فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای، روستایی و محروم شهرستان باید همانند حساسیت در مرکز شهر سنندج باشد.

وی با تبریک کسب رتبه اول آموزش و پرورش ناحیه ۲ و رتبه سوم ناحیه یک سنندج در ارتقای معدل امتحانات نهایی در استان، کسب این عناوین را ناشی از تلاش جدی مجموعه آموزش و پرورش دانست و افزود: این وضعیت نشان می دهد که از نظر کیفی هم وضعیت آموزش رشد پیدا کرده و باید یک برنامه ارتقا برای سال آینده از الان برنامه ریزی شود.

عسکری همچنین بر نظارت بر مدارس به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات آموزش و پرورش با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به ویژه بهزیستی شد.

فرماندار سنندج بر پیش‌بینی سوخت جایگزین قطعی احتمالی گاز در مدارس در شرایط بحرانی تاکید کرد و افزود: برای این موضوع یک طرح آماده شود به طور مثال مدارسی که جمعیت تنها زیاد است موتورخانه های آنان دوگانه‌سوز شوند.

کنعانی مدیر آموزش و پرورش نایح یک سنندج نیز در این جلسه اعلام کرد: ناحیه ۲ سنندج در کسب میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم سال تحصیلی گذشته با رشد قابل توجهی در قیاس با مدت مشابه سال قبل آن رتبه اول استان را کسب کرده و ناحیه یک سنندج به رتبه سوم دست یافته است.

وی افزود: چند پروژه ساخت و نوسازی مدارس در شهر و روستاهای شهرستان تحویل شده و چند مورد نیز تا پایان ماه جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر ناحیه دو سنندج نیز گفت: فرماندار سنندج در تجهیز خوابگاه دخترانه کوثر که به ۳ میلیارد تومان نیاز داشت، کمک کرد و در حال حاضر نیز برای بهره‌برداری و اسکان دانش‌آموزان نیازمند به دو میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که می‌طلبد خیرین به این موضوع ورود کنند.

مفیدی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی خاصتا نیروهای خدماتی، این نیروها در طول هفته در مدارس دولتی نیز به مدت سه روز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha