• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403072519173
  • خبرنگار : 71963

همزمان با روز جهانی استاندارد؛

آزمایشگاه تخصصی فناب سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف موفق به اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ شد

آزمایشگاه تخصصی فناب سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف موفق به اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ شد

همزمان با هفته استاندارد، آزمایشگاه فناوری تجهیزات آب (فناب) سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ایزو ۲۰۱۷: ۱۷۰۲ از مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که ۲۴ مهرماه با مدیرکل استاندارد استان تهران و معاونین و مدیران اداره‌های مربوطه همچنین مهندس رازانی، مدیران کل جهاد دانشگاهی و مدیران و معاونین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در محل این سازمان برگزار شد، دکتر محسن مردانی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، ضمن تبریک روز جهانی استاندارد، این نشان را نمادی از امنیت، ایمنی و اهمیت آن زندگی مردم عنوان کرد که با توجه به گستردگی استفاده از آن، اهمیت بسیاری دارد.

مردانی با اشاره به موفقیت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در اخذ مجوز سومین آزمایشگاه این سازمان تاکید کرد: پس از اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایزو ۱۷۰۲۵ در "آزمایشگاه تخصصی متالورژی" با دامنه آزمایشات گسترده و "آزمایشگاه تخصصی تست سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند"، اکنون سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف موفق به اخذ این گواهینامه برای فعالیت تخصصی"آزمایشگاه تخصصی فناب" در حوزه فناوری‌های آب گردیده است.

در ادامه حافظی، معاون پژوهش فناوری‌ سازمان با اشاره به سابقه بیش از ۴۴ سال فعالیت سازمان و اشاره به اهم حوزه‌های فعالیت این مجموعه، هفت آزمایشگاه در حال فعالیت این سازمان را از مهم‌ترین بخش‌های ارائه خدمت تخصصی در زمینه‌ فناوری و صنعت کشور عنوان کرد و افزود: برآنیم تا با تنوع و گسترش هرچه بیشتر حوزه‌های تخصصی طبق استانداردهای جهانی، ضمن ارائه توانمندی های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، مرجع خدمات آزمایشگاهی حرفه‌ای و تخصصی در تمامی زمینه های فناورانه صنعتی باشیم.

در ادامه این جلسه طاهری، رئیس سازمان استاندارد استان تهران با اشاره به اهمیت نشان ملی استاندارد ایران به عنوان پرافتخارترین نشان بعد از پرچم ملی، افزود: جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد انقلابی در عمق راهبردی است که و با توجه به اهمیت جایگاه و فعالیت‌های این نهاد در حوزه دانش، پژوهش و گستره ارتباطات مردمی، نهادی مورد قبول جامعه محسوب می شود.

وی با ابراز امیدواری در جهت توسعه همکاری‌های فی¬ما¬بین جهاددانشگاهی و سازمان استاندارد ملی افزود: نظر به اهمیت جایگاه و فعالیت های جهاددانشگاهی انتظار می رود این نهاد از طریق ظرفیت‌ها و مسیرهای موجود، ما را در توسعه و ترویج اهمیت استاندارد در میان مردم، حمایت نمایند.

طاهری مطالبه‌گری جامعه را از سازمان استاندارد حق مردم عنوان کرد و از جهاددانشگاهی خواست تا در آگاهی حقوق مردم نسبت به این امر یاری¬رسان سازمان استاندارد باشند.
دکتر طاهری جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای وزینی نام برد که همراه و هم راستای سازمان استاندارد در جلب اعتماد و حصول اطمینان نقش آفرینی می‌کند و با دقت و وسواس بدون تنگ نظری و گشاده نظری همچین جدای از حب و بغض با نگاه برحق الناس ضمن ارائه بهترین خدمت تخصصی حقوق مدعی العموم را حفظ می‌کند.

در این جلسه همچنین مرجانه میرزایی مدیر مرکز توسعه تکنولوژی سازمان و مدیر کیفی آزمایشگاه فناب با ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد فعالیت‌های انجام شده در اخذ این مجوز و سوابق ۲۷ ساله سازمان را در حوزه فناوری های آب برشمرد و اضافه کرد: هفت آزمایشگاه سازمان جهاد دانشگاهی، عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی هستند و امسال در بین ۶۵۲ مرکز آزمایشگاه کشور رتبه سیزدهم را کسب نموده و یکی از کارشناسان برتر این شبکه از آزمایشگاه متالورژی سازمان معرفی شد.

در این جلسه همچنین مهندس علی مهدی زاده معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و مدیر ارشد آزمایشگاه فناب تقدیرنامه ای به جهت سعی و تلاش در جهت اخذ گواهینامه  ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷  دریافت نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در این جلسه خانم‌ها، سروری رئیس اداره تایید صلاحیت، نراقی معاون تدوین ترویج و آموزش، صمیمی، مدیر امور آزمایشگاه‌ها، و غلامی‌پور کارشناس اداره تایید صلاحیت از سازمان استاندارد استان تهران حضور داشتند.

همچنین رازانی، مدیرکل امور واحدها، مهندس توکلی مدیرکل دفتر تخصصی فنی مهندسی و  علوم پایه، مهندس مهدویان مدیر گروه مطالعات نیاز سنجی و پروژه یابی از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و معاونین و مدیران آزمایشگاههای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و جمعی از پیشکسوتان پژوهش و آموزش حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha