• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519073
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل صمت استان خبر داد

تحقق ۳۸ درصدی تعهد اشتغال در خراسان رضوی

تحقق ۳۸ درصدی تعهد اشتغال در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تحقق ۳۸ درصدی اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

امیررضا رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعهد استان برای اشتغال‌زایی ۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که تاکنون با ثبت ۱۲ هزار نفر معادل ۳۸ درصد تعهدات عملیاتی شده است.

وی افزود: شهرستان مشهد با ثبت ۵۱۶۹ نفر و شهرستان نیشابور با ثبت ۱۴۰۳ نفر و حدود ۱۳۴ درصد به ترتیب بیشترین و بالاترین درصد تحقق اشتغال‌زایی در این مدت را ثبت کرده‌اند. همچنین کمترین ثبت و درصد تحقق اشتغال‌زایی مربوط به شهرستان کلات با ۱۸ نفر و ۱۲ درصد است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۱۵ هزار نفر در بخش صنایع استان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۸۶۷ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریالی در بخش صنعت، خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور شناخته می‌شود.

رجبی با اشاره به فعالیت ۵۷۲۴ واحد صنعتی در استان عنوان کرد: استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بخش صنعت استان روز به روز در حال افزایش بوده و به همین میزان تأمین نیروی کار واحدهای تولیدی نیز از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: طی ۶ ماه گذشته در حوزه صنعتی استان ۲۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی جدید و توسعه‌ای صادر شد که برای بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بیش از ۲۴۵ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است. با ورود این واحدها به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر در استان فراهم شد.

مدیرکل صمت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته ۶۵۶ فقره جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحدها بیش از ۲۶۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha