سیدحسین امیر کلالی اظهار کرد: فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد ویژه نوروز ۱۴۰۴ و ماه مبارک رمضان و طرح تشدید نظارت از نیمه اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر از مراکز اقامتی و گردشگری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتلها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد از ۲۵ اسفند لغایت ۲ فروردین ماه مجموعا ۷۹۳ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکلهای گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشهد تصریح کرد: در بررسیهای انجام شده ۲۴ شکایت واصله به پایگاههای نظارتی و کانالهای ارتباطی ۰۹۶۲۹ و تلفن ۳۷۰۴۵ - ۰۵۱ مستقر در ستاد خدمات سفر مشهد در مجموع مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال وجه اضافی دریافتی از مسافران و زائران به حساب آنها برگشت شده و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت پذیرفت.
امیرکلالی بیان کرد: خوشبختانه با سازماندهی خوبی که در مشهد و به خصوص اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است، ۴ پایگاه ثابت رسیدگی به شکایتها در پیرامون حرم مطهر به صورت شبانهروزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری خواهند کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشهد گفت: سامانه پنج رقمی تلفنی ۰۵۱۳۷۰۴۵ ویژه مشهد در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ بهصورت شبانهروزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزههای مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایتهای واصله بوده و بهصورت متمرکز با حضور تمامی دستگاههای خدمترسان در خدمت زائران خواهند بود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: برابر مصوبات ستادخدمات سفر مشهد با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازماندهی بین دستگاهها بوده و برای اولین بار با تمرکز بازرسیها و ارتباط خوب بین دستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارتها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بودهایم.
انتهای پیام
نظرات