• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418986
  • خبرنگار : 50976

استاندار:

گردشگری از محورهای توسعه فارس است

گردشگری از محورهای توسعه فارس است

ایسنا/فارس استاندار فارس یکی از محورهای توسعه فارس را میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و بر ضرورت توجه به این محورها تأکید کرد.

حسینعلی امیری امروز، ۲۴ مهرماه در دیدار با مدیران مجموعه گردشگری و منابع انسانی فارس بر ضرورت بالفعل شدن پتانسیل‌های بالقوه استان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های استفاده نشده استان به ویژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

 وی، میراث فرهنگی و گردشگری فارس را به مثابه گنج و ذخیره‌ای دانست که باید در جهت منافع مردم آن را استخراج کرد و گفت: بی‌تردید یکی از محورهای توسعه استان فارس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی این استان است.

امیری، ارتباطات را یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های هر توسعه‌ای معرفی کرد و افزود: راه‌های مواصلاتی، خطوط ریلی، تجهیز و مدرن‌سازی فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، تکمیل، تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و... همگی بسته‌ای از پیش نیازهای مربوط به توسعه را شکل می‌دهد لذا بر تکمیل طرح‌های ارتباطی نیمه تمام جدا تاکید دارم.

وی با تأکید بر اینکه فارس از منظر گردشگری در ۴ حوزه تاریخی، درمانی، تفریحی و زیارتی امکانات و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف و متعدد گردشگری حقیقتاً کم نظیر است؛ مسئله گردشگری در فارس ظرفیت خوبی است که با به نتیجه رسیدن و تکمیل ارتباطات می‌توان آن را به فرصتی تبدیل کرد تا مردم از عواید و منافع آن بر سر سفره‌های خود بهره ببرند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود از ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری برای رسیدن به هدف نهایی سخن گفت و افزود: فعالیت‌ها اگر هدفمند باشند به نتیجه می‌رسند کما اینکه اگر به صورت جزیره‌ای اقدام شود و یکی از بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید علی رغم اینکه بر همه بخش‌ها هزینه تحمیل شده است؛ لذا بر هماهنگی همه جانبه و موثر در فعالیت‌های مجموعه‌های ذیربط با یک موضوع تاکید دارم و معتقدم منجر به حرکت موتور توسعه استان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha