• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072418879
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۴مهر؛ حضور سردار قاآنی در مراسم شهید نیلفروشان/انتخاب استاندار اصفهان

اخبار سیاسی ۲۴مهر؛ حضور سردار قاآنی در مراسم شهید نیلفروشان/انتخاب استاندار اصفهان

«برگزاری مراسم تشییع شهید نیلفروشان»، «نشست خبری سخنگوی دولت»، «سفر هیات پارلمانی ایران به ژنو» از موضوعات مهم خبری بیست و چهارم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم تشییع شهید نیلفروشان با حضور رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه و مقامات لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هم درحالی در این مراسم حضور پیدا کرد که رسانه‌های اسرائیلی، آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای در چند روز گذشته شایعه کرده بودند که وی در بیروت شهید یا مجروح شده است و برخی رسانه‌ها حتی اعلام کرده بودند سردار قاآنی دستگیر و بازجویی شده است.

در حاشیه برگزاری این مراسم نیز، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: نتیجه جنگ مطابق وعده الهی پیروزی حزب خدا و شکست حزب شیطان است.

سردار علی فدوی با بیان اینکه میدان و دیپلماسی باهم هماهنگ تر و مستحکم‌تر شدند، افزود: این موضوعی است که الان بروز بیشتری دارد وگرنه همواره روال ما این بود که هیچ مسیری برای پیروزی بر جبهه کفر آمریکا و همراهانش را نبستیم. جبهه میدان همواره باز بوده و جبهه دیپلماسی هم همیشه باز بوده است.

لازم به ذکر است که سرلشکر عباس نیلفروشان مستشار نظامی سپاه پاسداران، ۶ مهر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، همراه با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید  و روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ مهر از کشف پیکر وی خبر داد.

مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان فردا-چهارشنبه ۲۵ مهر و تشییع و خاکسپاری عصر پنجشنبه ۲۶ مهر در اصفهان برگزار می‌شود.

گزارش کامل ایسنا و حاشیه‌ها و متن این مراسم را می توانید در این لینک مرور کنید.

****

پیش از ظهر امروز، سخنگوی دولت چهاردهم در نشست خبری به پرسش‌های مختلف خبرنگاران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماهی پاسخ داد و جدیدترین مواضع دولت را اعلام کرد.

فاطمه مهاجرانی در بخشی از این جلسه، درباره تهدیدات ایران توسط اسرائیل، خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه آغازگر جنگ نیست ولی در دفاع مصصم ترین کشور است و حاضر نیست منافع ملی خود را معاوضه کند. به آنها می گوییم این دم شیر است و آن را به بازی نگیرید. وعده صادق ۲ قسمت کوچکی از توان نظامی ایران بود. ایران آمادگی هرگونه پاسخ را دارد. هر زمان هر پاسخی لازم باشد، خواهیم داد، ما در دفاع سخت مصمم هستیم.

وی همچنین درباره انتقادات نسبت به برخی گرانی‌ها در کشور، گفت: آحاد جامعه و همه مردم از افزایش قیمت ها رنج می برند و دهک هایی که مشکلات معیشتی دارند آسیب بیشتر می بینید و دولت تلاش می کند تا جایی که می تواند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد. تلاش دولت این است که ریشه تورم را بخشکاند. تورم قابل کتمان نیست، تورم بالا بوده است ولی تلاش دولت برای مهار تورم است. در لایحه بودجه ۱۴۰۴، تلاش می کنیم از اقشار آسیب پذیر حمایت شود. در این بودجه معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون به ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا آسیب کمتری به افراد کم درآمد وارد شود. ولی مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیاز به کار کارشناسی و همدلی جامعه دارد.

سخنگوی دولت در ارتباط با انتقادات مطرح شده به انتصاب استانداران یزد و فارس نیز گفت: نگرانی ها در این زمینه محترم است. کارگروه هایی برای انتخاب استاندار تشکیل شد که شامل فعالان سیاسی، اجتماعی و افراد محلی و بخش خصوصی است و گزینه‌های منتخب پیشنهاد می شود که آنها بررسی می شوند. این نگرانی ها ناشی از دغدغه مندی مردم است و باید پاسخ درستی داد. باید افراد را بر اساس عملکرد آنها ارزیابی کنیم که الان ارزیابی استانداران زود است. تعداد زیادی از استانداران انتخاب شده مورد استقبال قرار گرفته اند. به رای هیات وزیران به استانداران اعتماد کرده و بعد از عملکرد، آنها را قضاوت کنیم.

این درحالیست که در جلسه امروز هیات دولت به ریاست مسعود پزشکیان، مهدی جمالی نژاد به عنوان استاندار اصفهان تایید شد.

جمالی نژاد دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان دارد و پیش از این معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.همچنین شهرداری اصفهان و یزد از دیگر سوابق مدیریتی اوست.

بعداز ظهر امروز هم، نشست خبری  با محوریت موضوع گزینش با حضور مسئول اداره امور گزینش کشور برگزار شد و محمدجعفر قائم‌پناه در این نشست با اشاره به اینکه این روزها پیامک های بسیاری از قشرهای مختلف دریافت می‌کنیم که چرا ما گزینش نشده‌ایم، گفت: آنان جوانان کشور هستند و تحصیل کردند اما گزینش نشدند، باید این موضوع که مطالبه و دغدغه‌ مردم و جوانان است را به طور کامل پاسخ دهیم. دیدگاه‌هایی که رهبران جمهوری اسلامی بیان کردند با آنچه در جریان گزینش‌ها اتفاق افتاده است، تفاوت ماهوی دارد.

وی با بیان اینکه دولت آقای پزشکیان درصدد این است که تجدیدنظر جدی در زمینه گزینش داشته باشد، افزود: ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور گزینش روزآمد خواهد شد و سلیقه‌های شخصی را از آن دور خواهیم کرد.

****

رئیس مجلس شورای اسلامی که از ۲۲مهر به همراه هیات پارلمانی برای حضور در یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین المجالس جهانی به ژنو رفته است، امروز و در ادامه برنامه های این سفر  با محسن المندلاوی رئیس موقت مجلس عراق دیدار کرد و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی ترور دسته جمعی غیرنظامیان و ترور دولتی را دنبال می‌کند، گفت: علی‌رغم همه آسیب‌هایی که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله زده و رهبران آن را به شهادت رسانده  اما ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است و دیدیم که چگونه مقتدرانه حیفا را هدف قرار می‌دهد.

محمدباقر قالیباف همچنین در دیداری با ژاکوب مودندا رئیس مجلس زیمبابوه، ضمن قدردانی از زیمبابوه از حمایت‌های صورت گرفته این کشور از فلسطین و لبنان، گفت: شرایط این روزهای منطقه به ویژه غزه و بیروت بحرانی‌تر از گذشته است. امروز شاهدیم جنایات رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که زنان و کودکان آواره را که در چادرها به سر می‌بردند به راحتی و زنده زنده در آتش می سوزاند لذا دولت‌ها، پارلمان‌ها و ملت‌ها باید بیش از پیش تلاش کنند تا در برابر جنایت‌های سبوعانه رژیم صهیونیستی ایستاده و از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس پایدار استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که محمدباقر قالیباف در طول این سفر در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نشست اتحادیه مجالس کشورهای آسیایی(APA) سخنرانی کرد و یدارهایی با روسای مجالس امارات، الجزایر، عراق، آذربایجان، ترکیه و همچنین رییس دوره ای IPU داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha