• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072418740
  • خبرنگار : 50444

تاکید شورای اسلامی شهر بجنورد بر حل معضل موش‌های خیابانی و آغاز احداث شهربازی

تاکید شورای اسلامی شهر بجنورد بر حل معضل موش‌های خیابانی و آغاز احداث شهربازی

ایسنا/خراسان شمالی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت حل معضل موش‌های خیابانی، احداث شهربازی و مسجد در پارک شهروند مرکز استان تاکید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در یکصد و نودمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری بجنورد در حوزه بازگشایی معابر و خدمات شهری، خواستار توسعه تمام حوزه‌ها با رویکرد پیگیری مشکلات مردم با نگاه عدالت محور در تمام مناطق شهری شد.

جمشید عین بیگی اظهار کرد: با تحقق ۷۰ درصدی بودجه نیمسال جاری شهرداری بجنورد انتظار است همتراز با رشد و تحقق بودجه، خدمات نیز توام با عدالت توزیع عادلانه برای رشد و توسعه داشته باشد.

وی در این جلسه به سه پروژه شاخص شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۳ اشاره و کرد: امید داریم سه پروژه شامل احداث تقاطع غیر هم سطح میدان خرمشهر، شهربازی و مسجد شهربازی با شروع نیم سال دوم فرآیند اجرایی به خود بگیرد و در آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از آن‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به نگرانی رسانه‌ها نسبت به عملیات اجرایی پایگاه پلیس در میدان شهید گفت: احداث پاسگاه در کمیسیون‌های تخصصی با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های انتظامی و امنیتی بررسی شد که با توجه به ضرورت آن، احداث پاسگاه با شکل و سازه‌ای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود به تبلیغات نماد ضد فرهنگی گروه هنجار شکن اجتماعی در بنر جشنواره بادبادک‌های شهرداری بجنورد اشاره کرد که ضمن پاسخگویی مدیران مرتبط، خواستار برگزاری جلسات با حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد پیش از اجرا و با رعایت چارچوب‌های مصوب شده در زمان اجرا شد.

اعظم السادات افشین فر در ادامه از عدم اجرای دو پروژه شهربازی و احداث مسجد در پارک شهروند ابراز گلایه کرد و خواستار پیگیری و اجرای پروژه‌ها با ترک تشریفات بعد برگزاری چند مناقصه بدون متقاضی توسط شهرداری بجنورد شد.

وی در پایان با تذکر به شهردار، خواستار پیگیری و عملکرد موثر برای معضلات شهری شامل ساماندهی و جمع آوری سگ‌های ولگرد، موش‌های خیابانی و رفع سد معبر کسبه متخلف در هسته مرکزی شهر شد.

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز از تذکر کتبی به شهردار بجنورد خبر داد و خواستار پیگیری تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات پروژه سرمایه گذاری مجموعه هماگ شد.

مهدی معلم رئیس کمیسیون سیما و منظر شهری شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود از تصویب احداث بازارچه دست فروشان در محل حمام سراب سابق خبر داد بیان کرد: این بازارچه با ۵۰ غرفه برای دست فروشان در مرحله تفاهم نامه با شهرداری قرار دارد و مقرر شد ۱۰ غرفه این مجموعه به صورت رایگان به بانوان سرپرست خانواده اختصاص یابد.

وی در ادامه خواستار تسریع در انعقاد قرارداد و نامگذاری برای بازارچه، پیگیری مشکلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و ساماندهی گرمخانه شهرداری بجنورد به صورت ویژه شد.

سید محسن موسوی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود، تذکرات به شهردار را در راستای بیان مشکلات شهروندان دانست و خواستار پاسخ شهردار بجنورد در خصوص روند اقدامات انجام شده برای دو پروژه شاخص شهربازی و مسجد پارک شهروند شد.

وی در ادامه پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک منطقه‌ای با عقد تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک بین استانی همانند استان‌های اصفهان، یزد و شیراز در زمینه‌های سرمایه گذاری مشترک با رویکرد ایجاد زمینه‌های شکوفایی و رشد و تعامل اقتصادی منطقه‌ای شد.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و گزارش هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد اقدام تعدادی از آن‌ها پس از بحث و تبادل نظر مصوب و صورتجلسه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای پردازش و کمپوست، آگهی مزایده مشارکت در ساخت، بهره برداری و اجرا و انتقال باغ پرندگان، طرح هوشمندسازی فرآیندهای شهرسازی شهرداری بجنورد و شهروند سپاری خدمات به شهروندان، درخواست آبفای خراسان شمالی در خصوص مساعدت مصوبه تبصره ۳ شهر بجنورد با رویکرد قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری تبصره ۳ اصلاح قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، وضعیت کیفیت آب و اولویت‌های توسعه شبکه آب و فاضلاب شهر بجنورد، آگهی مزایده اجاره اراضی کشاورزی، فراخوان مشارکت در ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال بازارچه گل و گیاه و آگهی مزایده فروش ۱۸ قطعه زمین اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha