• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418627
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

تولید مستند «صفر کاری» به پایان رسید

تولید مستند «صفر کاری» به پایان رسید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تولید یکی از ۸ طرح برگزیده «ماراتن مستند پرتره»، از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به پایان رسید.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۴ مهرماه در نشست میراث فرهنگی فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز افزود: برای این جشنواره بین‌المللی تعدادی پیش رویداد تعریف و اجراشده است که «ماراتن مستند پرتره» یکی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: هم‌اکنون تولید مستند«صفر کاری» با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تولید و به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، مستند «صفرکاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهرام سلمانی سفری است به ناشناخته‌ها و روایت انسانی است عاشق و تنها که در گوشه‌ای از شهر داربگرد جهت پاسداشت اخلاق، انسانیت، هنر و برای ماندن، برای بقا و برای زندگی کردن تلاش می‌کند.

بهرام سلمانی قبلاً فیلم مستند «ابوریحان تالار خاطرات» را با حضور هنرمندان تئاتر شیراز نویسنده و کارگردانی کرده و این فیلم را هم روایت کرده است.

«صفر کاری» روایتگر زندگی هنرمندی ناشناخته و تلاشگر است که در گوشه خانه خود برای بقا و ماندن در مسیر زندگی با خانواده خود دست به ابتکار و تولید ساز «سه تار» زده است و از این طریق برای امرارمعاش وزندگی بهتر کار می‌کند تا درگیر بحرانی دیگر نشود.

این هنرمند که روزی معلم بوده است، با اتفاقی که در مسیر زندگی‌اش می‌افتد تصمیم می‌گیرد با مشکلات اقتصادی و روحی روانی بجنگد و خانواده را از همه مشکلات نجات دهد. او ساز جدیدی می‌زند و موفق می‌شود با ابزار معمولی و دم‌دستی بهترین ساز «سه‌تار» را تولید کند و بانام خود در اختیار هنردوستان، هنرمندان و علاقه‌مندان این ساز قرار دهد.

بهرام سلمانی سعی کرده است با شیوه روایت گری و مشاهده نگر فیلم رئال و با زبان ساده تصویر و حرکت سیال در مسیر رسیدن به این هنرمند، مستندی دلچسب و داستان گونه را روایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha