• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072418553
  • خبرنگار : 71342

انتقاد حسین کیانی از حضور رَپرها بر صحنه تئاتر

انتقاد حسین کیانی از حضور رَپرها بر صحنه تئاتر

حسین کیانی گفت: باید به حال تئاتری که رپر بخواهد برایش جذابیت ایجاد کند، تئاتری که افرادی که هیچ نسبتی با آن نداشته و ندارند برایش تماشاگر بیاورند، گریست.

به گزارش ایسنا. به نقل از روابط عمومی نمایش، حسین کیانی در آیین شب‌چراغ نمایش «هاگیرواگیر» با بیان اینکه تئاتر کارکردن بسیار سخت شده است، گفت: هر کسی قدمی برای تئاتر برمی‌دارد، غنیمت است.

حسین کیانی، نویسنده و کارگردان تئاتر، چراغ اولین شب از اجرای نمایش «هاگیرواگیر» به کارگردانی مریم باقری را افروخت.  

کیانی در ابتدای این مراسم گفت: من در تماشاخانه سنگلج فقط نمایش «چشم به راه میرغضب» را در سال ۱۳۹۸ اجرا کردم که یکی از بهترین تجربه‌های من به شمار می‌آید.»

او ادامه داد: تئاتر کارکردن آنقدر سخت شده و متاسفانه فرهنگ تئاتر دیدن با انواع رسانه‌ها به فروپاشی رسیده است. حمایتی هم از طرف کسانی که باید به پیکره تئاتر و تئاتر دیدن کمک کنند، وجود ندارد، آنقدر شرایط دشوار شده که هر کسی قدمی برای تئاتر بر می‌دارد غنیمت است.

این هنرمند افزود: باید از آقای حاجی‌زاده در نشر جامه‌دران که نمایشنامه را چاپ کرده اند، آقای ملکی که متن را نوشته‌اند و همین طور خانم باقری که با همه مشکلاتی که بر سر راه نمایش ایرانی و ملی وجود دارد با گروهش زحمت کشیدند و همین‌طور مدیریت تماشاخانه سنگلج خانم مقتدی که به نظر من هنوز چراغ نمایش ایرانی و سنتی را روشن نگه داشته‌اند و بقیه دوستانی که در این حوزه زحمت می‌کشند، قدردانی کرد.

کیانی در پایان گفت: خودتان شاهد هستید که تئاتر به چه سمت و سویی می‌رود. باید به حال تئاتری که رپر بخواهد برایش جذابیت ایجاد کند، تئاتری که افرادی که هیچ نسبتی با آن نداشته و ندارند برایش تماشاگر بیاورند، گریست. در این شرایط باید قدر تئاترهایی که با این زحمت فراهم شده و به انجام می‌رسند دانست و غنیمت شمرد.

مریم باقری، کارگردان نمایش نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: یکی از خوشبختی‌های من این است که بار دیگر در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌کنم. تماشاخانه سنگلج را بسیار دوست دارم چون این سالن اصالت تئاتر ایران است و آدم‌های بزرگی در اینجا قدم گذاشته‌اند.

او ادامه داد: امیدوارم هنرمندان جوان بیشتری برای اجرا در این سالن توجه نشان بدهند تا تئاتر ایرانی همیشه زنده باشد.

باقری در پایان از پریسا مقتدی، مدیریت تماشاخانه سنگلج و تمامی همکاران و عوامل اجرایی این تماشاخانه بابت همراهی و فرصتی که برای اجرا به گروه نمایش «هاگیرواگیر» داده‌اند، قدردانی کرد.

عزت‌الله رمضانی‌فر، میرطاهر مظلومی، حمیدرضا رحیمی و وحیدرضا صادقپور از دیگر هنرمندانی بودند که شب گذشته به تماشای این نمایش نشستند.

«هاگیرواگیر» به نویسندگی سهیل ملکی و کارگردانی سهیل ملکی با بازی داوود داداشی، فاطیما سرلک، علی عطایی‌حور، سامان کرمی، مرجان آقانوری، آرام نیک‌بین، محمد عادل غلامی و یاسمن عطاالهی هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha