• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072418411
  • منبع : نمایندگی کردستان

همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری در کردستان برگزار می شود

همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری در کردستان برگزار می شود

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه کردستان از برگزاری اولین همایش ملی الگوی حکمرانی علم و فناوری خبرداد و گفت: انتظار می رود که جامعه نخبگانی کردستان برای بهبود وضعیت موجود در استان، حضور پررنگی در این همایش داشته و مقالات مطلوبی ارائه دهند.

دکتر حامد قادرزاده در گفت و گو با ایسنا ظهار کرد: دبیرخانه ستاد علم و فناری بر اساس آنچه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد نظر است، همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری را برگزار می کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش این است که در همه استان های کشور که دارای هیات اندیشه ورز هستند، مطالبی متناسب با شرایط اقلیمی، جغرافیایی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و همه مولفه های لازم برای توسعه و بهبود شناسایی و جمع آوری می شود.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: حکمرانی علم و فناوری در مقام نظر (طراحی وضع مطلوب) و حمرانی علم و فناوری در مقام عمل(تحلیل و بررسی وضع موجود) دو محور اصلی برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه محورهای متعددی در همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری تعریف شده که دارای زیرمجموعه های خاصی است، بیان کرد: حکمرانی علم و فناوری در مقام نظر شامل مکاتب و فلسفه علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران، نظریه پیشرفت علمی جمهوری اسلامی و جایگاه آن در رویکرد تمدنی، نظام مسائل حکمرانی علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران، آینده پژوهی علم و فناوری با رویکرد تمدنی، نظریه و الگوی سیاستگذاری علم و فناوری، نظریه و الگوی تنظیمگری علم و فناوری، طالعه تطبیقی حکمرانی علم و فناوری در دنیا، حکمرانی با شاخصها (تحلیل و بررسی شاخص‌های علم‌سنجی)، نگاشت نهادی مطلوب در حکمرانی علم و فناوری است.

به گفته قادرزاده، حکمرانی علم و فناوری در مقام عمل شامل تحلیل سیاست ها و ارائه توصیه‌های سیاستی بر اساس نقشه جامع علمی کشور، سند راهبردی کشور در امور نخبگان، سند ملی هوش مصنوعی، سند جامع روابط بین الملل علمی، سیاست های اجرایی مالکیت صنعتی است.

وی افزود: همچنین تحلیل و بررسی اساسنامه ها، ساختارها و نهادها و ارائه توصیه های سیاستی نیز بر اساس فرهنگستان ها، بنیاد ملی علم، پایگاه استنادی جهان اسلام، بنیاد ملی نخبگان، صندوق شورای عالی عتف، جایزه علمی و فناوری المصطفی، اساسنامه های جهاد دانشگاهی و دانشگاه های آزاد، تربیت مدرس شاهد، عدالت صورت می گیرد.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به وظایف دبیرخانه استانی همایش- هیأت اندیشه ورز استان، عنوان کرد: مدیریت امور همایش در استان با هماهنگی دبیرخانه مرکزی، تشکیل کمیته های علمی و اجرایی استان، تعیین دبیر و اعضای کمیته های علمی و اجرایی استان، تایید تصمیمات کمیته های علمی و اجرایی استان و ارسال اخبار و گزارش نشست ها و داوری مقالات از جمله وظایف این دبیرخانه است.

به گفته وی، کمیته علمی استانی همایش- متشکل از نخبگان و صاحبنظران استان وظایفی از جمله راهبری علمی همایش با استفاده از ظرفیتهای استانی، راهبری علمی نشستهای تخصصی استانی پیرامون محورهای همایش، تایید علمی سخنرانان نشست ها و محتوای سخنرانی‌ها، معرفی ناظر علمی نشست های تخصصی به دبیرخانه استانی همایش و معرفی داوران مقالات به دبیرخانه استانی همایش رابرعهده دارند.

کمیته اجرایی استانی همایش- هم متشکل از افراد دارای تجربه در راهبری اجرای همایش، راهبری اجرای نشست های همایش با هماهنگی مراکز علمی استان، انجام فراخوان مقالات با هماهنگی مراکز علمی در سطح استان، تهیه پوستر استانی با اضافه کردن لوگوی هیأت اندیشه ورز استان به پوستر اصلی و تبلیغات رسانه ای، اهداء گواهی کرسی ترویجی به مقالات و سخنرانان برتر با هماهنگی دبیرخانه های استانی و مرکزی همایش، تنظیم اخبار و گزارش نشست ها و داوری مقالات را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: ‌دبیران دبیرخانه و کمیته های علمی و اجرایی استان ها برای هماهنگی و انتقال اطلاعات می بایست در سامانه ملی همایش به آدرس www.igc.sccr.ir ثبت نام به عمل آورند.

وی مهلت ارسال چکیده مقالات را ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ و مهلت ارسال متن کامل مقالات را ۳۰ آبانماه اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha