• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072318076
  • منبع : پایگاه‌های خبری

چرا آمریکا سامانه دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

چرا آمریکا سامانه دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

رادیو ارتش رژیم اشغالگر قدس به تازگی در خبری اعلام کرده که آمریکا اقدام به استقرار سامانه های دفاع ضدموشکی "تاد" در فلسطین اشغالی کرده است. اقدامی که به ادعای صهیونیست ها با هدف حفاظت از اسرائیل در برابر حمله موشکی احتمالی بعدی ایران صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از الف، رادیو ارتش رژیم اشغالگر قدس به تازگی در خبری اعلام کرده که آمریکا اقدام به استقرار سامانه های دفاع ضدموشکی "تاد" در فلسطین اشغالی کرده است. اقدامی که به ادعای صهیونیست ها با هدف حفاظت از اسرائیل در برابر حمله موشکی احتمالی بعدی ایران صورت گرفته است. 

تنها اندکی پس از انتشار این خبر، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی، تحلیل های مختلفی در رابطه با این موضوع مطرح کرده اند. 

به نظر می رسد این اقدام دولت آمریکا را به نوعی بایستی در چهارچوب برنامه‌ریزی های صهیونیست‌ها جهت انجام حرکت احتمالی خود علیه کشورمان در واکنش به عملیات وعده صادق ۲ در نظر گرفت. به بیان ساده‌تر، رژیم اشغالگر قدس از طریق دریافت این سامانه های پدافندی و در عین حال، رفع برخی دیگر از نواقص خود در حوزه مذکور، سعی دارد آماده سازی های لازم برای مقابله با واکنش ایران به اقدام احتمالی خود علیه این کشور را ایجاد کند. 

با این حال، مساله اصلی این است که سامانه موشکی تاد و دیگر سامانه های مشابه با آن نظیر "فلاخن داوود" و "آرو"، در رهگیری موشک های فراصوت ایرانی ناکام هستند و اساسا رهگیری موشک های از این نوع، اگر نگوییم غیرممکن، باید اذعان کرد که بسیار دشوار است. موفقیت قابل توجه موشک های فراصوت ایرانی در دور زدن چهار لایه پدافندی اراضی اشغالی در جریان عملیات وعده صادق ۲، عینی ترین سند و شاهد بر این مدعا است. 

درست به همین دلیل است که برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که شاید اساسا این حرکت آمریکا و ارائه سامانه پدافندی تاد به صهیونیست ها، یک اقدام انحرافی باشد و در پس زمینه آن امکان دارد که صهیونیست‌ها در حال تدارک دیدن برنامه ای متفاوت  باشند. 

دیگر اینکه در روزهای گذشته اخبار مختلفی دال بر هشدارهای جدی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر قدس در مورد حمله نکردن به سایت های هسته ای و نفتی ایران منتشر شده است. اسرائیل به خوبی می داند که بدون حمایت های آمریکا توان ایستادگی در برابر ایران را ندارد. از این رو، اینکه دولت آمریکا حاضر به ارائه سامانه پدافندی تاد به اسرائیل شده، می تواند حامل این پیام باشد که به احتمال زیاد، صهیونیست ها به محدودیت های اعلامی از سوی آمریکا در رابطه با اقدام احتمالی خود علیه تهران، تن داده اند. در غیرانصورت، بسیار بعید بود که شاهد همکاری آمریکا با اسرائیل و تحویل تسلیحات جدید به این رژیم بودیم. به هر حال، آمریکایی ها نگرانی های خاص خود را در مورد واکنش های آتی ایران و به خطر افتادن منافع ملی خودشان دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha