• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403072317930
  • خبرنگار : 71461

طرح بالندگی چهل هزار حافظ قرآن کریم به یاد چهل هزار شهید برگزار می‌شود

طرح بالندگی چهل هزار حافظ قرآن کریم به یاد چهل هزار شهید برگزار می‌شود

طرح بالندگی چهل هزار حافظ قرآن کریم به یاد چهل هزار شهید با همکاری معاونت قرآن و عترت و بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری موسسات قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شبیر فیروزیان- معاون قرآن و عترت- امروز دوشنبه(۲۳ مهرماه) در نشست تشریح برنامه‌های «طرح بالندگی چهل هزار حافظ قرآن کریم به یاد چهل هزار شهید» که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد درباره این طرح که به نیابت از شهدا است اظهار کرد: این طرح در ابتدا از سفر شهید رئیسی به یزد با چهار هزار شهید آغاز شد و تجربه خوبی در استان یزد بود. سپس تصمیم گرفته شد که با تعداد بیشتری باشد این طرح اجرا شود و امیدواریم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در این خصوص به نتیجه برسانیم و در سال های آینده با تعداد بیشتری این طرح اجرا شود.

وی ادامه داد: وجه تمایز این طرح اتصال قرآن با شهید است و این ایده خلاقانه ای است چرا که قرآن  و شهید هر دو زنده کنند هستند. همچنین این را بدانیم که قرآن جامعه را زنده می کند و شهید هم بشارت دهنده است حزن و خفو را از بین می برد. اتصال به شهید این خاصیت را دارد که گره های کور را باز میکند و این اتصال به شهدا جامعه را باز میکند و انشاالله این طرح مسئله حفظ قرآن کریم را در جامعه حل خواهد کرد و شاهد تعداد بیشتری از حافظان خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت ادامه داد: مسئله تربیت حافظان یک گره ای در جامعه داشته و انشاالله اتصال شهدا و قرآن این گره را از بین ببرد و شاهد حافظ میلیونی قرآن کریم باشیم. در این طرح سایر طرح ها را آسیب شناسی کردیم از طرح های خلاقانه برای حفظ قرآن کریم استقبال میکنیم و از همه دستگاه ها درخواست داریم که در این طرح حضور داشته باشند و این عدد چهل هزار حافظ را افزایش بدهیم. سازمان تبلیغات، بنیاد شهید و چند دستگاه دیگر همکاری خوبی با ما داشتند.

وی ادامه داد: این طرح کاملا مردم محور است و مسئله ارتقا موسسات را خواهیم داشت مسئله بعد عدالت محور بودن این طرح و سایر طرح ها است و موسسات را بدون تبعیض در این طرح وارد کرده ایم و از سامانه حمد بهره برده ایم. در نمایشگاه بین المللی قرآن بخش های مرتبط با دنیای امروز مثل هوش مصنوعی و این موارد را داشتیم و امیدواریم از این ارتباط برای حفظ قرآن بهره ببریم. طرح حفظ کارمندان را هم داشته ایم و مسئله بسیار مهم این است که تدوین قانونی در حوزه حفظ قرآن کریم را مد نظر داریم و باید از تمام ظرفیت های دولتی و غیر دولتی بهره ببریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها میتوانند دراین طرح بسیار کار گشا باشند و این موارد را باید به صورت قانونی پیگیری کنیم.

در ادامه فدوی- مدیر کل ارتباطات و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت-  با بیان اینکه این طرح یک طرح سامانه وموسسه ‌محور یا استعانت از ارواح مقدس شهداست اظهار کرد: در این طرح ۴۰ هزار نفر مسیر حفظ  قرآن را طی خواهند کرد و هر کدام به یک شهید از استان خود ارتباط داده می‌شوند. این طرح مسیر آموزشی آن فقط آزمون مبنا نیست مسیر آموزشی در نظر کرفتنه شده است در مرحله اول تا حفظ پنج جز است و ادامه خواهد داشت. تا کنون ۵۳۶ موسسه از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند اعم از موسسات وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه ۱۶۸۴۸ قرآن آموز ثبت نام کرده اند و از این دتعداد ۱۰ هزار ۹۸۵ نفر در کلاس درس ثبت حضور شده‌اند. امیدوار هستیم اتصال بین شهید و قرآن آموز خوب و مستمر برقرار شود. با بنیاد شهید هماهنگ شده است ارتباط با خانواده شهید و مزار شهید داشته باشند تا کمک معنوی به طرح شود. تا کنون استان‌های مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین، لرستان، سمنان، قم و همدان استان‌های برتر در اجرای طرح هستند.

در ادامه متین پور- نماینده بنیاد شهید- با بیان اینکه  قطعا تدبیر الهی این است که از مسیر حفظ قرآن انسان به رشد و تعالی برسد و از انحرافی که بقیه ادیان به وجود آوردند جلوگیری شود گفت:  یکی از نکاتی که امام در نامه تاسیس بنیاد شهید تاکید کرد حفظ قرآن‌ بوده است. یکی از برنامه‌هایی که در تاریخ بنیاد شهید تعطیل نشده بحث قرآنی است. هر جایی که شهدا و ایثارگران در پیشخوان کار قرار بگیرد آن کار پیش خواهد رفت. امیدواریم این کار با افزایش خوبی همراه باشد و امیدوارم با خلوص خانواده شهدا و ایثارگران و روح بزرگ شهدا طرح با قوت بیشتری پیش  برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha