• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072317659
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهد

جهاد دانشگاهی کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهد

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهد.

حسن مسلمی نائینی امروز (۲۳ مهر ماه) در دیدار با حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: مایه مباهات است که مرقد مبارک بانویی ۲۸ ساله در شهر قم به بزرگترین مرکز علمی حوزه علمیه تبدیل شده و احترام به این بانوی بزرگوار تا حدی است که بیش از هزاران نفر برای زیارت از کل دنیا به قم عزیمت می‌کنند و این نشان از احترام به مقام زن دارد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی برای رفتن به جبهه جنوب از لرستان عبور می‌کردیم و با ویژگی مردم این استان آشنا هستیم، گفت: مردم لرستان تاریخچه‌ای درخشان را در مبارزه با جنایات رضا شاه دارند. مردم این دیار زیر بار ظلم نرفتند و جسارت و شجاعت ویژگی بارز آنهاست و صداقت و پاکی مردم این دیار زبانزد است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه به وجود همکارانی که در جهاد دانشگاهی لرستان خدمت می‌کنند افتخار می‌کنم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای است که سال ۱۳۵۹ تشکیل شد و پس از تشکیل آن، دفاع مقدس رخ داد. در آن زمان که ایران حتی در تامین ادوات اولیه در تنگنا بود، جهاد دانشگاهی هر آنچه را که برای جنگ نیاز بود، اعم از ادوات و تجهیزات نظامی تولید کرد. جهاد دانشگاهی در کارهای زمین مانده و مورد نیاز کشور ورود پیدا می‌کند و در امر محرومیت‌زدایی نیز تاثیرات بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث درمان ناباروری، زمانی زوجین به خارج از کشور مراجعه می‌کردند، ادامه داد: با تلاش جهادگران جهاد دانشگاهی امروز شاهدیم که از کشورهای دیگر به ایران می‌آیند و کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند. غیر از ناباروری، جهاد دانشگاهی به حوزه درمان بیماران صعب‌العلاج ورود پیدا کرده است و رتبه اول کشور را در درمان سرطان دارد و این نشان از همت والا و اعتقادی است که آنها به شعار «ما می‌توانیم» دارند.

وی با بیان اینکه در بحث درمان ۴۰ درصد تخفیف می‌دهیم، گفت: وجود شبکه‌ای‌ گسترده، یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی است.

او با بیان اینکه یکی از بزرگترین پژوهشکده‌های گیاهان دارویی متعلق به جهاد دانشگاهی است، افزود: در استان‌هایی مانند لرستان و گلستان، کارهایی درباره گیاهان داروی انجام شده و به‌دنبال فرآوری و تبدیل هستیم، البته پژوهشکده اصلی با وجود نیروهای متخصص در تهران مستقر است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، خبرگزاری‌هایی دارد که در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم قدم برمی‌دارد. ایسپا نیز در پیش‌بینی مسائل مختلف، اقدامات خوبی انجام داده است. بسیاری از کارهای فرهنگی دانشگاه‌ها را در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ جهاد دانشگاهی انجام می‌داد.

مسلمی نائینی با بیان اینکه امروز در تحریم به‌سر می‌بریم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی موتور ترکشن قطار و مترو را تولید می‌کند و دکل‌های حفاری را نیز جهاد می‌سازد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مناظره بین دانشجویان، اضافه کرد: تاکنون ۱۳ - ۱۴ دور مناظره به‌صورت مسابقه بین دانشجویان برگزار شده که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha