• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403072317564
  • منبع : مطبوعات

از آنروا تا یونیفل

از آنروا تا یونیفل

متاسفانه آمریکا و برخی از دولت‌های غربی به جای آن که حملات رژیم صهیونیستی به مراکز آنروا را بطور جدی محکوم کنند با لبخند و حمایت از اسراییل از کنار آن عبور کردند تا جائیکه اسراییل در شقاوت و لجاجت مصمم‌تر شد و پیش نویسی را به پارلمان اسراییل ارائه کرد  که در صورت تصویب ارائه خدمات و تضمین حفاظت از  آوارگان فلسطینی در قالب آنروا در کرانه باختری‌، قدس شرقی و نوار غزه ممنوع می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیف الرضا شهابی در سرمقاله شماره امروز روزنامه ابتکار نوشت:

بعد از حادثه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ( ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ ) و شروع حملات بی وقفه و دهشتناک هوایی و زمینی و دریایی اسراییل به باریکه غزه و راه اندازی حمام خون از کشته شده‌های ساکنان این باریکه‌، تصور تعدای از صاحبنظران بر این قرار داشت  ماشین جنگی اسراییل برای مقابله با اعضای گروه مسلح حماس روشن شده به مردم عادی کاری ندارد در مقابل تعدادی دیگر که شناختی بیشتر از عمق اهداف شوم رژیم صهیونیستی داشتند وقوع فاجعه انسانی از طرف  اسراییل  را نفی نمی کردند.
به تدریج ماهیت آسراییل بیشتر مشخص شد با بمباران‌های آگاهانه و کور،  نشان داد تصمیم گرفته هر جنبنده‌ای را در فلسطین از بین ببرد و حقوق انسان‌ها و مراکز انسان دوستانه بین المللی برایش اهمیت ندارد تا جائیکه موسسات زیر مجموعه سازمان ملل نظیر آژانس پناهندگان فلسطینی به نام اونروا که یک موسسه بین المللی خدمات رسانی است را مورد آماج حملات قرار داد.
متاسفانه آمریکا و برخی از دولت‌های غربی به جای آن که حملات رژیم صهیونیستی به مراکز آنروا را بطور جدی محکوم کنند با لبخند و حمایت از اسراییل از  کنار آن عبور کردند تا جائیکه اسراییل در شقاوت و لجاجت مصمم تر شد و پیش نویسی را به پارلمان اسراییل ارائه کرد  که در صورت تصویب ارائه خدمات و تضمین حفاظت از  آوارگان فلسطینی در قالب آنروا در کرانه باختری‌، قدس شرقی و نوار غزه ممنوع می شود. این پیش نویس ضد انسانی‌،  اعتراض مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را بلند کرد آقای بورل گفت: در صورت تصویب پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت‌.
اکنون به پشتوانه همان دولت‌هایی که حملات اسراییل به آنروا را محکوم نکردند اسراییل حمله‌، به صلحبانان سازمان ملل در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی به نام یونیفل را شروع کرد.
یونیفل گروهی است  در حدود ده تا پانزده هزار نفر که بعد از جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسراییل از  سال ۲۰۰۶ در مرز لبنان و اسرائیل مستقر شدند در چند روز اخیر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علاوه بر کشتار ساکنان بیروت و روستاهای همجوار مرز با رژیم صهیونیستی‌،  به سراغ نیروهای یونیفل رفت مقرهای آن‌ها را تخریب می کند و تاکنون چند نفر از  صلحبانان را مجروح کرد.
کار به جایی کشیده‌،  واشنگتن بزرگترین حامی تل آویو از اسراییل خواست از تیر اندازی به صلحبانان خودداری کند.دولتمردان فرانسه و ایتالیا و اسپانیا در بیانیه مشترک اعلام کردند چنین حملات غیر قابل توجیه است و باید فورا متوقف شود همچنین وزارت خارجه فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
بدون شک‌،  گستاخی اسراییل که اکنون دامن صلحبانان سازمان ملل را گرفته ناشی از حمایت‌هایی است که آمریکا و برخی از دولتمردان کشورهای غربی از ماشین جنگی اسراییل در غزه و لبنان به عمل آوردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha