• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072317490
  • خبرنگار : 71454

سقوط آزاد «جوکر ۲» در گیشه سینما

سقوط آزاد «جوکر ۲» در گیشه سینما

قسمت دوم فیلم سینمایی «جوکر» در دومین هفته نمایش در سینماهای آمریکا با کاهش ۸۱ درصدی فروش نسبت به هفته اول، تنها ۷ میلیون دلار فروخت.

به گزارش ایسنا، «جوکر: جنون مشترک» پس از شکست در اکران افتتاحیه، با آمار پایین گیشه در هفته دوم، به سیر نزولی خود ادامه می‌دهد.

برخلاف دنباله فیلم اصلی «جوکر» در سال ۲۰۱۹ که هم مورد توجه منتقدان و هم طرفداران قرار گرفت، دنباله این فیلم در هفته اول خود ۳۸ میلیون دلار در گیشه ایالات متحده فروخت که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها در بازه ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلاری بود. اما آمارهای هفته دوم اکران حتی بدتر بود و این فیلم تنها ۷ میلیون دلار در ۴۱۰۲ سینما در آمریکا به دست آورد تا با اُفت ۸۱ درصدی شدیدترین افت تاریخ برای یک فیلم کامیک بوکی (بر اساس کتاب‌های مصور) را به نام خود ثبت کند.

بر اساس نمودارهای منتشر شده از سایت «باکس آفیس موجو» که داده‌های مرتبط با فروش سینما را از سال ۱۹۸۲ ارزیابی می‌کند، افت ۸۱ درصدی فروش «جوکر: جنون مشترک» در بین ۲۰ افت فروش بزرگ سینما در هفته دوم اکران قرار دارد.

به گزارش گاردین، «جوکر: جنون مشترک» در سطح جهانی تا به امروز ۱۶۵ میلیون دلار به دست آورده است که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری خود فاصله زیادی دارد.

در مقام مقایسه، قسمت اصلی «جوکر» با یک سوم بودجه دنباله‌اش ساخته شد و با ۹۶.۲ میلیون دلار در ایالات متحده، تنها در یک آخر هفته، ۲۴۸.۴ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد و در مجموع بیش از یک میلیارد دلار در سطح جهانی به دست آورد و اولین فیلم با رتبه R شد که فروش میلیاردی داشت. «جوکر» در سال ۲۰۱۹ نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفت و دو جایزه اسکار را از ۱۱ نامزدی دریافت کرد، از جمله بهترین بازیگر مرد برای واکین فینیکس در نقش اصلی.

فینیکس در قسممت دوم فیلم «جوکر» نقش خود را تکرار کرده در حالی که لیدی گاگا به عنوان شخصیت هارلی کوین به او پیوسته است.

«جوکر: جنون مشترک» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز و با بازخوردهای متفاوت از سوی منتقدان و مخاطبان تجربه کرد، یک فیلم چند ژانری با عنصر قوی موسیقی است که خارج از تعاریف متداول یک فیلم کُمیک بوکی معمول قرار می‌گیرد. نمره بسیار پائین مخاطبان به این فیلم در وبسایت «PostTrak» هم مورد توجه قرار گرفته است، جایی که تماشاگران به آن نیم‌ستاره از پنج، مشابه امتیاز فیلم جدید «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha