• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072317423
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

هیچ اقدام اساسی برای جابه‌جایی شهرک روی زنجان صورت نگرفته است

هیچ اقدام اساسی برای جابه‌جایی شهرک روی زنجان صورت نگرفته است

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هیچ اقدامی برای جابه‌جایی شهرک روی زنجان به صورت اساسی صورت نگرفته است، اظهار کرد: تنها یک میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه و مکان‌یابی محل جدید این شهرک در نظر گرفته شده است.

نبی‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موضوع جابه‌جایی شهرک روی زنجان، اظهار کرد: یک سوءمدیریتی که از گذشته برای زنجان به ارث رسیده مکان‌یابی غلط شهرک روی است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل دنبال مقصر نیستیم بلکه در تلاش برای حل آن با یک راهکار خوب هستیم، گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این شهرک بسیار سنگین است و کسانی که می‌گویند جابه‌جایی این شهرک آغاز شده گفته‌های‌ آنان عوام فریبانه است‌.

نمایند مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه جابه‌جایی شهرک روی کار بسیار دشوار، اما ضروری است، توضیح داد: در حال حاضر علاوه بر اینکه باید برای موضوع جابه‌جایی در بلندمدت برنامه‌ریزی شود، در کوتاه‌مدت نیز بازرسی‌هایی محیط‌زیست باید به صورت مرتب انجام گیرد.

او با توضیح اینکه تولید باید در سایه استانداردها صورت گیرد، تاکید کرد: کوچک‌ترین قصور سازمان محیط‌زیست را در این زمینه نخواهیم پذیرفت و اگر قصورات ادامه داشته باشد از طریق وظیفه نمایندگی موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

محمدی با یادآوری اینکه به دنبال تعطیلی فضای تولید و اشتغال در استان نیستیم، توضیح داد: شهرک روی زنجان باید فعالیت خود را داشته باشد اما انتقال آن در بلندمدت نیز باید مدنظر قرار قرار گیرد که برای تحقق این موضوع باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه دولت در این زمینه می‌تواند نقش تسهیلگر و مشوق را داشته باشد، افزود: با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌هایی که برای مصرف بودجه وجود دارد اصلا در بحث جابه‌جایی شهرک روی دولت نمی‌تواند هزینه کند اما می‌تواند تسهیلات و مشوق‌های مختلفی را اعمال کند.

نمایند مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی، با اشاره به اینکه انجمن‌های مرتبط باید فعال شده و برای این موضوع برنامه داشته باشد، تصریح کرد: برخی از ادارات و مسئولان اجرایی مرتبط را در این زمینه فاقد برنامه جدی می‌بینیم.

او با توضیح اینکه نمایندگان نقش نظارتی دارند اما نمی‌توانند کار اجرایی انجام دهند، خاطرنشان کرد: در آینده اگر شاهد تداوم این بی‌برنامگی‌ها باشیم ورود قطعی به مسائل خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha