• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072217352
  • خبرنگار : 50023

صفارهرندی:

همه باید برای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنیم

همه باید برای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنیم

ایسنا/البرز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه باید در راستای تقویت بنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که ریشه در یک تمدن بلندمدت هزاران ساله دارد تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی، بعدازظهر روز یکشنبه، ۲۲ مهرماه در ویژه برنامه روز فرهنگی کرج که در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز مستوره‌ای از کل اقوام ایران است، افزود: البرز به تعبیری ایران مینیاتوری تلقی می‌شود. نامگذاری روز فرهنگی کرج برای دیاری که به آن پایبند هستید می‌تواند مایه اعتبارات واقعی در حوزه فرهنگ عمومی باشد.

وی، البرز را محلی برای تجمیع تمام خصلت‌های خوب اقشار مختلف ایران در یک نقطه دانست و افزود: این استان و شهر می‌تواند محلی برای تعامل و زیستن توأم با یاری و پرهیز از ستیز باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نقطه‌های نورانی در وجنات استان البرز و شهر کرج به وفور مشاهده می‌شود، مطرح کرد: پیوند، پیوستگی و درهم آمیختگی چیزی است که از یک ملت انتظار می‌رود؛ ملتی که همه اقوام به لحاظ فرهنگی پشتیبان و یاور یکدیگر هستند و هیچ یک نسبت به دیگری تهاجم ندارند.

این مسئول با تاکید براینکه این فرهنگ عمومی باید به نسل‌های دیگر هم منتقل شود، گفت: همه باید در راستای تقویت بنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که ریشه در یک تمدن بلندمدت هزاران ساله دارد تلاش کنیم.

صفارهرندی در ادامه به وضعیت فلسطین اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر جریان فرهنگی که در فلسطین، این تکه خون فشان و خون چکان جامعه اسلامی و بشری مشاهده می‌شود، کاملاً انسانی است. فلسطینی‌ها دلبسته حیات و بقا هستند و نمی‌خواهند محو شوند، آنها مقاومت می‌کنند تا باقی بمانند.

این مسئول، فرهنگ عمومی فلسطین را فرهنگ مقاومت خواند و فلسطینی‌ها را معلمان اول درس مقاومت در جهان دانست و با اشاره به اینکه آنها آموخته‌اند که برای ماندگاری همه ترفندهای لازم را به کار گیرند، خاطرنشان کرد: باید به کودکان خود بیاموزیم که برای داشتن آینده درخشان، نقاط عزت و آبرو در آینده را تکیه گاه‌های خود قرار دهند.

لازم به ذکر است؛ برنامه روز فرهنگی کرج همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و سایر مسئولین فرهنگی البرز در مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.

اجرای سرود توسط گروه اسوه، رونمایی از کتاب «در کوچه باغ کرج»، اجرای ترانه با موضوع البرز توسط هنرمند علی صدیقی، پخش نماهنگ‌هایی مربوط به محلات قدیمی کرج تهیه شده توسط حوزه هنری استان البرز و سخنرانی محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامرضا درکتانیان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از جمله بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در این برنامه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی کرج در سالن میلاد افتتاح شد و به مدت سه روز میزبان علاقه مندان به فرهنگ استان البرز است. علاوه بر موارد مذکور، از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز که در طرح مسجد، کانون نشاط توانستند عنوان برتر را کسب کنند و نیز دانش‌آموزانی که در المپیاد جهانی حائز مقام شدند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha