• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072217145
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

نخستین نوزاد مرکزنجات فرزندان سقط دانشگاه علوم پزشکی بابل متولد شد

نخستین نوزاد مرکزنجات فرزندان سقط دانشگاه علوم پزشکی بابل متولد شد

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از تولد نخستین نوزاد نجات یافته مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) این دانشگاه خبر داد.

دکتر سیدعلی مظفرپور امروز ۲۲ مهر در جمع خبرنگاران گفت: بحث جمعیت و جوانی ایران یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است که کارهای فراوانی در کشور در سالهای اخیر انجام‌شده است و بخشی مهمی از کارها بر عهده وزارت بهداشت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در دانشگاه از سمن‌ها تا حد امکان استفاده‌ شده و نتایجی را هم در برداشته است یکی از کارهایی که در این حیطه در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام‌شد، کارگروه طرح نفس یا نجات فرزندان سقط بوده که اولین نوزاد تحت حمایت مرکز نفس شهرستان بابل با مشاوره کارشناسان این مرکز چشم به جهان گشود و با اولین لبخند شیرین خود به سقط‌های غیرقانونی نه، گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مرکز نفس شهرستان بابل مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده است.

این مسئول ادامه داد: رویکرد مرکز نفس، فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت از خانواده‌هایی است که به دلایلی تصمیم به سقط ارادی جنین خود می‌گیرند.

دکتر مظفرپور خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این مرکز که با مشارکت معاونت بهداشتی، معاونت درمان دانشگاه و خیرین سلامت در محورهای فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت‌های همه‌جانبه بهداشتی، درمانی و معیشتی از مادرانی که قصد سقط‌ جنین دارند، است.

وی بیان کرد: پیشگیری از سقط عمدی جنین و تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به این امر یکی از راهکارهای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: آدرس مرکز نفس: بابل، کمربندی شرقی، بوستان ۱۷، پشت مدرسه حضرت زینب، مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری و شماره تماس مرکز نفس:۰۹۰۱۰۳۱۳۰۲۲ می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، این مسئول افزود: از همه خیرین تقاضا داریم با کمک‌های مالی، اقلامی و یا اشتغال‌زایی برای پدرخانواده کمک کنند تاجانی نجات یابد وخانواده به سمت سقط نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha