• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072216996
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی عنوان کرد:

ضرورت استفاده از فناوری و دانش در مسیر تحقق جهاد تبیین

ضرورت استفاده از فناوری و دانش در مسیر تحقق جهاد تبیین

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اگر می‌خواهیم بحث جهاد تبیین را پی بگیریم بایستی از فناوری و دانش استفاده کنیم.

فرزاد مخلص‌الائمه، ۲۲ مهر در آیین افتتاح نمایشگاه و موزه عبرت در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل یک ماه برنامه ریزی است که در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع در قالب هفت هزار ساعت کار شبانه‌روزی برای اولین بار در این ابعاد و به این شکل در استان مرکزی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم بحث جهاد تبیین را پی بگیریم بایستی از فناوری و دانش استفاده کنیم گفت: نظام سلطه رسانه‌ای غرب مهمترین ابزاری است که دشمنان در اختیار دارند و معادلات ژئوپولتیک دنیا را با همین ابزار تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای مقابله با ابزارهای رسانه‌ای دشمن، نیاز به فناوری داریم که بخشی از این فناوری، مربوط به فضای مجازی است.

مخلص الائمه اضافه کرد: در حوزه‌های دیگر نیز بایستی کارهای نو انجام داد و پیشنهاد ما این است که در تمامی مراکز استان‌ها برای روایت پیشرفت انقلاب اسلامی، تبیین فضیلت‌های جمهوری اسلامی و شبهه افکنی‌ها، چنین کارهای نوینی انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک و صنایع استان در انجام چنین کارهای جدیدی با استفاده از فناوری‌های سخت و نرم اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در تهران موزه عبرت وجود دارد و الان این موزه در اراک شبیه سازی شده و زندان و شکنجه‌گاه ساواک را در اراک بازسازی کردیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه حکومت پهلوی دو ویژگی منحصر به فرد داشت، گفت: رژیم پهلوی تنها حکومت کودتایی تاریخ ایران بود که با رهبری امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد. ویژگی دیگر رژیم پهلوی این بود که تنها حکومت تاریخ ایران بود که در هیچ فضیلتی موفقیت نداشت.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بدترین خط راه آهن‌ تاریخ جهان توسط حکومت پهلوی در ایران اجرایی شد که هیچ نقطه استراتژیکی را در ایران به هم وصل نکرد و فقط برای انتقال تسلیحات و نیروی نظامی متفقین ساخته شد.

وی با بیان اینکه اختناق و بی عرضگی، شاخصه حکومت پهلوی بود گفت: سران رژیم پهلوی با وجود اینکه خود را افرادی نظامی می‌دانستند ولی در حوزه امنیتی و دفاعی نیز هیچ دستاوردی نداشتند.

مخلص الائمه تصریح کرد: تمام دانش آموزان مدارس مرکز استان و برخی از شهرستان‌های نزدیک اراک و همچنین تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی از نمایشگاه موزه عبرت بازدید خواهند کرد. امیدواریم چنین کارهایی در ابعاد دیگر در استان اجرا شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان نیز، با اشاره به نقش و نفوذ عوامل رژیم صهیونیستی در رژیم پهلوی اظهار کرد: کشورهای عربی به این رژیم نفت نمی‌فروختند ولی رژیم پهلوی به آنها نفت می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب، معجزه بزرگ تاریخ است، افزود: نقش انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه گسترده است و نقشه‌های شیطانی آنها همچنان ادامه دارد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ساواک بدترین نوع شکنجه‌ را در زندان‌های خود انجام می‌داد گفت: مطالعه تاریخ صد سال گذشته ایران، بهترین راه عبرت و درس آموزی برای آینده است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: نویسندگان و شعرا و هنرمندان، دستاوردهای تاریخ انقلاب اسلامی را با هنر خود به نمایش بگذارند. معلمان و والدین نیز برای فرزندان خود تبیین کنند که کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شعور و شخصیت را برای مردم ایران تبیین کرد تصریح کرد: خانواده پهلوی دیوانه‌هایی هستند که هیچ شخصیتی نداشته و ندارند.

حمید حاجی عبدالوهاب، استاندار اسبق استان مرکزی و زندانی زندان‌های ساواک در رژیم پهلوی نیز اظهار کرد: ما به وسیله انقلاب اسلامی توانستیم آثار تبعیت از اسلام را درک کنیم .

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم فضای عبرت آموزی را با تبیین صحبت‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای فرزندان ایران اسلامی ترسیم کنیم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه موزه عبرت اراک، از روز یکشنبه ۲۲ مهرماه همه روزه به مدت ۱۵ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

ضرورت استفاده از فناوری و دانش در مسیر تحقق جهاد تبیین

ضرورت استفاده از فناوری و دانش در مسیر تحقق جهاد تبیین

ضرورت استفاده از فناوری و دانش در مسیر تحقق جهاد تبیین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha