• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072216730
  • خبرنگار : 50034

رئیس مرکز اورژانس استان:

۴ پایگاه اورژانس تا پایان امسال در همدان افتتاح می‌شود

۴ پایگاه اورژانس تا پایان امسال در همدان افتتاح می‌شود

ایسنا/همدان رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از افتتاح چهار پایگاه جدید اورژانس در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: اخیراً شش پایگاه اورژانس در استان همدان به افتتاح رسیده و ۱۰ پایگاه هم در حال احداث است که این تعداد چهار پایگاه تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

دکتر محمدرضا شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با بیان اینکه در سه سال اخیر میانگین زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار بیش از دو دقیقه کاهش‌یافته است که با کاهش زمان پاسخگویی به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این امر به ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات به بیماران کمک می‌کند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه اورژانس استان همدان فاقد ستاد مرکزی بود، گفت: در این مدت تلاش  کردیم که ستاد مرکزی در شأن استان همدان ایجاد شود که عملیات اجرایی فاز اول آن به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود که در اواسط سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری این ساختمان ستادی باشیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فرسودگی ناوگان اورژانس به یک چالش جدی در نظام سلامت تبدیل شده است، از اختصاص سه دستگاه آمبولانس به همدان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر برای رفع این مشکل ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شده که بر اساس نیاز هر استان توزیع شده است و امیدواریم که با رویکردی که دولت چهاردهم در بحث بهداشت و درمان دارد نگاه جدی به این حوزه داشته باشد. 

وی با اشاره به تحویل این آمبولانس‌ها طی روزهای گذشته به اورژانس استان، تصریح کرد: اورژانس استان همدان دارای ۷۵ مرکز امداد و نجات است.  

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به راه‌اندازی اورژانس بانوان و اورژانس ناشنوایان در استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این مراکز افزایش ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها با هدف گسترش خدمت‌رسانی به مردم استان انجام می‌شود. 

شکوهی اضافه کرد: آغاز ساخت‌وساز ساختمان ستاد اورژانس استان در چهار طبقه و ۲۴۰۰ مترمربع، آغاز احداث پروژه ساختمان اورژانس وردآورد و فرسفج تویسرکان، همه‌کسی و حسن قشلاق و مهاجران بهار، گیان نهاوند و ۵ شهری ملایر از دیگر اقدامات اورژانس استان همدان طی سه سال گذشته محسوب می‌شود.

دکتر شکوهی در ادامه به احداث پد بالگرد شهرستان رزن، ایمن‌سازی دیوار پیش‌ساخته پد بالگرد اورژانس هوایی، خرید سه دستگاه موتورلانس برای شهرستان‌های ملایر، نهاوند و تویسرکان، جذب ۴۸ نفر نیروی انسانی و اهدای دو دستگاه آمبولانس توسط بنیاد برکت و سیمان هگمتانه شاهنجرین به مرکز اورژانس استان اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha