• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072116535
  • منبع : روابط عمومی برنامه

این بسته خبری را بخوانید

این بسته خبری را بخوانید

در این بسته خبری مروری داریم بر مهم‌ترین خبرهای رسیده به بخش سینما و تئاتر ایسنا که ۲۱ مهر مخابره شد.

فیلم‌های کوتاه نیما عباس پور نویسنده و کارگردان سینما در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مرور می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ "رویا چرا گم شده؟"، "در چنین روزی باران نمی‌بارد"، "۶/۳"، "آسانسور"، "جنگل"، "جدول، روزنامه و ۳ نقطه!" و "پیاده‌روی بزرگ" عناوین آثاری به کارگردانی نیما عباس‌پور هستند که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مرور می‌شوند.
نمایش این آثار روز شنبه ۲۸ مهر از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ۸ پردیس سینمایی ملت صورت می‌گیرد. 
نیما عباس‌پور نویسنده و کارگردان سینما متولد ۱۳۵۴ در تهران و دانش‌آموخته دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران است. او ساخت ۱۱ فیلم‌کوتاه داستانی، تجربی و چهار مستند تلویزیونی، عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران خانه سینما، مدیر هماهنگی و دبیر آکادمی داوری جشن فیلم کوتاه خانه سینما، عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جشن تصویر سال، جشنواره فیلم موج کیش، جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و… را برعهده داشته و برنده جوایز مختلفی در جشنواره‌های داخلی و مدال نقره یونیکا در سال ٢٠۱٠ برای فیلم‌کوتاه «جنگل» شده است.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

#پیام تبریک خانه سینما به دکتر رائد فرید زاده رئیس سازمان سینمایی#
در متن پیام آمده است : «جناب آقای دکتر رائد فرید زاده
به نمایندگی از جامعه اصناف سینمای ایران انتصاب جنابعالی را به ریاست سازمان سینمایی تبریک میگوئیم و برایتان توفیق روزافزون در امور محوله را خواهانیم. 
در این فرصت ضمن تشکر از خدمات جناب آقای محمد خزاعی؛ برای ایشان نیز آرزوی موفقیت در ادامه مسیر حرفه ای و سینمایی داریم. 

هیات رئیسه، مدیرعامل و بازرس خانه سینما»

#«هوش پشه‌ای» دوباره به صحنه برمی‌گردد#

نمایش «هوش پشه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی سامان کرمی بار دیگر میزبان نگاه تماشاگران در پردیس تئاتر تهران می‌شود.

این بسته خبری را بخوانید دور دوم اجرای نمایش «هوش پشه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی سامان کرمی به زودی در پردیس تئاتر تهران آغاز می‌شود.

در دور اول اجرای این نمایش که در تالار هنر روی صحنه رفت، بیش از ۲ هزار نفر به تماشای این نمایش نشستند.

هوتن شکیبا، ژاله صامتی و سعید چنگیزیان هنرمندانی هستند که از صدا و تصویر آن‌ها در بخش‌هایی از این پروژه استفاده شده است.

سامان کرمی پیش از این در آثاری چون «جن گیر»، «کیارش»، «طبل بزرگ»، «حکومت نظامی»،  «این همه غول»، «گنجشک مجیک»، «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم»، «از نظر سیاسی بی‌ضرر»، «پرده خانه»، «گالیله»  و ... به عنوان بازیگر حضور داشته است.

«هوش پشه‌‍‌ای» اولین تجربه این هنرمند در عرصه کارگردانی تئاتر به شمار می‌آید.

این نمایش داستان پسری است تنها در خانه که وابستگی شدیدی به اینترنت و فضای مجازی دارد و از ارتباطات اجتماعی و عواطف انسانی دوری می‌کند. او سعی می‌کند مشکلات واقعی و حتی ساده در زندگی را با استفاده از اطلاعات موتور جستجوگر و هوش مصنوعی حل کند اما...

جزئیات زمان اجرا و بلیت فروشی این نمایش به زودی منتشر می‌شود.

۱۰۰ هزار نفر مخاطب برای افتتاحیه اکران آنلاین «خجالت نکش ۲» 

فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی افتتاحیه اکران آنلاین خود را با میانگین ۱۰۰ هزار نفر مخاطب پشت سر گذاشت.
به گزارش روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» که از شامگاه ۱۷ مهر در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت عرضه شده است با استقبال مخاطبان مواجه شد.

این فیلم در ۳ روز آخر هفته موفق به فروش ۴۰ هزار بلیت شد که باتوجه به اینکه در اکران آنلاین هر فرد با خرید یک بلیت می‌تواند فیلم مدنظر خود را با تعدادی از افراد تماشا کند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این سه روز فیلم «خجالت نکش ۲» را در فیلم‌نت تماشا کرده‌اند.

فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» به تهیه کنندگی امیر پروین‌حسینی، کارگردانی رضا مقصودی و نویسندگی افرا جورابلو است و تعدادی از بازیگران «خجالت نکش ۲» عبارتند از احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی، مجید شهریاری.

فیلم «خجالت نکش ۲» داستان قنبر و صنم است که در ادامه قسمت قبلی با چالش‌های تازه‌ای در زندگی مشترکشان دست و پنجه نرم می‌کنند. در این فیلم عشق، شوخی و ماجراجویی های بی‌پایان شخصیت‌های «خجالت نکش ۱» ادامه پیدا می‌کند.

از تمهیداتی که برای رعایت حقوق مخاطبانی که بلیت سینما آنلاین «خجالت نکش ۲» را تهیه کرده‌اند، با اقدامات قضایی جلوی پخش قاچاق فیلم در ماهواره و تعدادی از شبکه‌های اجتماعی گرفته شده است و مذاکرات برای بستن کانال‌های قاچاق فیلم در دیگر شبکه‌های مجازی انجام گرفته و پیگیری می‌شود.

برای تماشای این فیلم در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت نیاز به داشتن اشتراک پلتفرم نیست و با خرید بلیت به قیمت ۸۰ هزار تومان می‌توان «خجالت نکش ۲» را به طور آنلاین تماشا کرد.

#نمایش «هیدن» ۴۰۰ اجرایی شد#


نمایش «هیدن» که دور جدید اجرای خود را در تماشاخانه هما آغاز کرده است، ۴۰۰ اجرایی شد.


به گزارش روابط عمومی پروژه، نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، که از ۱ مهر ۱۴۰۳ دور جدید اجرای خود را در تماشاخانه هما آغاز کرده است، ۴۰۰ اجرایی شد.

این اثر نمایشی که از تیرماه سال ۱۴۰۲ روی صحنه رفته است، تاکنون بیش‌از ۴۰۰ اجرا در مجموعه‌های تئاترشهر، تئاتر هامون، تماشاخانه هیلاج و خانه هنر دیوار داشته و اکنون در تماشاخانه هما با مدیریت سام درخشانی، برای دور ششم اجرا روی صحنه است.

بازیگران این دور نمایش «هیدن» ریحانه رضی، ایمان اصفهانی، عطا عمرانی، آیت بی‌غم، نسترن صفری، مریم شجاعی هستند که در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱:۱۵ روی صحنه می‌رود.

«هیدن» در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنده تندیس بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن شد. همچنین این نمایش در شاخه‌های نمایشنامه‌نویسی، بهترین بازیگر مرد و طراحی صحنه نیز نامزد دریافت جایزه بود. این نمایش در جشن حافظ که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تندیس بهترین کارگردانی و تندیس ویژه هیات‌داوران را برای بهترین بازیگر زن به دست آورد.

نویسندگان: ریحانه رضی، کوروش شاهونه، مشاور هنری پروژه: ریحانه رضی، مجری طرح: بهزاد جاودان فرد، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: علیرضا کرمی، مدیرتولید: علی اکباتانی، طراح صدا و آهنگساز: نوید دیوان، طراح گریم: ماجد آل‌کثیر، اجرای دکور: سیدمصطفی طباطبائی، طراح پوستر: ریحانه رضی، بریل آرتیست: مریم رشغی، طراح لباس: ریحانه رضی، دوخت لباس: فتانه باغستانیان، ساخت سربند: سپیده صمدی، طراح نور و فیلمبردار، مداربسته‌ها: کیوان شعبانی، عکاس: ایمان ارجمندی، گروه کارگردانی: عبد نیک‌سیرت، سمانه رضی، امیرحسام قربانی، مدیر صحنه: کمال حسینی، دستیاران صحنه: ابوالفضل زارعی، محمد موسوی، تیزر و موشن گرافی: امیرحسام قربانی، امیرمهدی غفرانی، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی(تئاتربازها)، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: علی کیهانی عواملی هستند که در این پروژه حضور دارند.

تماشاخانه هما واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، بن‌بست زیبا است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

#" هیتلر بی‌گناه است؟!... آماده نمایش شد# 
مجید اسماعیلی فیلم " هیتلر بی‌گناه است؟!... " را با حضور چهره‌های شناخته شده فرهنگی و هنری کارگردانی کرده است. 
" هیتلر بی‌گناه است؟!... "که در قالب  یک ویدئو آرت ساخته شده به شکلی مستندگونه با مضمونِ قضاوت طراحی و اجرا شده  و شخصیت‌های همچون، شمس لنگرودی، شقایق فراهانی، رامتین خداپناهی، سعید چنگیزیان، امین میری، مسعود سخاوت دوست، امیر سماواتی، بیتا معیریان، امین خنکال، محمدرضا شجاعی  همراه با تعدادی از  ورزشکاران، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، حقوق‌دانان و قضات جلوی دوربین رفته‌اند.

این بسته خبری را بخوانید
" هیتلر بی‌گناه است؟!... "  به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید اسماعیلی و علی حسنی آماده نمایش شده و اولین نمایش آن در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی خواهد بود. 
مجید اسماعیلی کارگردانی آثاری همچون فیلم‌های کمی دورتر، رقص روی یخ، جاده، گمیچی، تلخ و سریال گیل دخت را در کارنامه خود دارد.  
عوامل " هیتلر بی‌گناه است؟!... " عبارت‌اند از: 
نویسنده و کارگردان: مجید اسماعیلی، تهیه‌کننده: مجید اسماعیلی، علی حسنی، فیلم‌بردار: آرمین مرادی، صدابردار: فرزین زند، طراح صحنه و لباس: مجید اسماعیلی، تدوین: نیلوفر بشیگ، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: محمد رنجبر، گریم: سارا ولی‌زاده، امین هاشمی، دستیار تهیه‌کننده: ندا زرئی، اصلاح رنگ و نور: علی سجادی، استودیو پیکسلیست آرت، عکاس: محمدهادی حدادی نژاد.

#اکران جهانی «شمشیر و اندوه» از آبان#

پویانمایی «شمشیر و اندوه» در سی و ششمین جشنواره کودکان و نوجوانان جایزه بهترین دستاورد فنی را برای پویا نمایی «شمشیر و اندوه» کسب کرد.

این بسته خبری را بخوانید

به گزارش روابط عمومی پروژه؛ انیمیشن شمشیر و اندوه که پیش از این در جشنواره‌های جهانی خود بیش از ۱۶ جایزه را دریافت کرده بود، در شامگاه پنج شنبه در جشنواره کودک ونوجوان پروانه زرین دستاورد فنی و هنری را دریافت کرد.

این پویانمایی که برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از تکنیک اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده است و در طراحی کاراکتر از نوین‌ترین‌ ابزارهای طراحی بهره گرفته است.

بخشی از جوایز جهانی شمشیر و اندوه، عبارتند از:بهترین انیمیشن جشنواره انایروس( Oniros) ایالات متحده آمریکا، بهترین انیمیشن جشنواره ۵ قاره (FICOCC) ونزوئلا، بهترین  کارگردان جوان جشنواره ۵ قاره (FICOCC) ونزوئلا، بهترین انیمیشن جشنواره فیلم و آکادمی هنر جنوب(SFAAF) شیلی، دیپلم افتخار بهترین طراحی صدا جشنواره فیلم و آکادمی هنر جنوب(SFAAF) شیلی، بهترین انیمیشن جشنواره کراون وود (Crown Wood International Film Festival) هند، بهترین انیمیشن اکشن جشنواره بین المللی فیلم رُم(Rome International Movei Awards) ایتالیا، بهرین فیلم بلند جشنواره سوکال(SoCal) آمریکا، انتخاب در رجشنواره بین المللی فیلمهای سرخ (The RED Movie Awards) فرانسه و ... 


این پویانمایی به دلیل تکنیک خاص، یک دستاورد برای صنعت انیمیشن ایران محسوب می شود. کارگردانی شمشیر و اندوه را  عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه کنندگی مهدی جعفری جوزانی برعهده داشته اند که به زودی با تغییراتی اندک راهی اکران عمومی در سینماهای کشور خواهد شد و اکران جهانی خود را از آبان ماه بر پرده سینمای جهان و پلتفرم های معتبر شروع خواهد کرد.

#اکران «حنابندون» در جشنواره ۴۱ تهران#
فیلم کوتاه «حنابندون» به کارگردانی عرفانه سادات کریمی و تهیه کنندگی مشترک روزبه بمانی و انجمن سینمای جوانان ایران در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اکران خواهد شد.

این بسته خبری را بخوانید

فیلم کوتاه «حنابندون» سومین ساخته عرفانه سادات کریمی‌ به تهیه کنندگی مشترک روزبه بمانی و انحمن سینمای جوانان ایران در ژانر دفاع مقدس تولید شده و در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای عموم اکران خواهد شد.


مجید خوبان، فاطمه نیشابوری، حسین داوودی، اشکان اکرمی و سیامک ادیب در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.
این فیلم در ۴ سانس ۲۸ مهرماه، ساعت ۱۸؛ ۲۹ مهرماه، ساعت ۱۵:۳۰؛ ۳۰مهرماه، ساعت ۲۰:۳۰؛ ۱ آبان ماه، ساعت ۱۳ در پردیس سینمای ملت در بخش داستانی مسابقه سینمای ایران این جشنواره اکران خواهد شد.
در خلاصه داستان «حنابندون» آمده است: عبدو که همراه مادرش با دیگر جنگ زده‌ها در مدرسه‌ای زندگی می‌کند، قصد دارد برای دیدن پدرش همراه با مجید به جبهه برود، با ورود جنازه زینال به مدرسه، تصمیمی می‌گیرد...
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به فیلمنامه: عرفانه کریمی، محمد امین قربان‌زاده؛ مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا؛ طراح صحنه و لباس: سعید هنرمند؛ مدیرتولید: سیدعلی ساداتیان؛ طراح گریم: صادق مشهدی؛ صدابردار: سعید زند؛ دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: بهرام ابراهیمی؛ منشی صحنه: مهتاب شیخ انصاری؛ جانشین تولید: عباس اکبری؛ عکاس: سارا جاهدنیا؛ ناظرتدوین: مستانه مهاجر؛ تدوین: محمدامین قربان زاده؛ جلوه‎‌های ویژه: امیر ولی‌خانی؛ اصلاح رنگ و نور: سامان مجدوفایی؛ ترکیب و طراحی صدا: عرفان یزدی؛ آهنگساز: سعید رضایی؛ طراح لوگوتایپ: مهدی سعیدی، طراح پوستر: مسعود رییسی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت اشاره کرد.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha