• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403072116386
  • خبرنگار : 71614

محمود سالاری:

وقتی می‌گوییم نشان درجه یک هنری معادل دکتراست مبالغه نمی‌کنیم

وقتی می‌گوییم نشان درجه یک هنری معادل دکتراست مبالغه نمی‌کنیم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم تکریم هنرمندان پیشکسوت اصفهان گفت: با علم و اطلاع می‌گویم که در هیچ کشوری در دنیا مؤسسه‌ای مانند مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ایران وجود ندارد که هنرمندان بالای ۶۰ سال آن، نشان درجه یک هنری گرفته باشند.

به گزارش ایسنا، محمود سالاری در همایش تقدیر از هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد گفت: امشب چند قرن تجربه، حکمت، فضلیت و ارجمندی در این سالن حضور یافته است.

وی ادامه داد: این نکته را با علم و اطلاع می‌گویم که در هیچ کشوری در دنیا مؤسسه‌ای مانند مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ایران وجود ندارد که هنرمندان بالای ۶۰ سال آن، نشان درجه یک هنری گرفته باشند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان دارای درجه یک هنری در این جمع، افزود: روند گرفتن درجه یک هنری بسیار مشکل است زیرا باید ابتدا در شورای اولیه و سپس در شورای ثانویه و با حضور نمایندگان وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بررسی شود که بسیار روند سخت‌گیرانه‌ای است.

ارتقاء درجه بیهوده نداریم

سالاری ادامه داد: وقتی می‌گوییم نشان درجه یک هنری معادل دکترای دانشگاهی است مبالغه نمی‌کنیم چراکه این درجه را بیهوده ارتقاء نمی‌دهیم و به واقع معادل دکترا است و به همین خاطر است که این مؤسسه مهم است چرا که چند قرن هنر و فضیلت در آن وجود دارد.

او اظهار کرد: امشب در این جمع اساتیدی حضور دارند که قرن‌های متمادی بار فضیلت بر روی دوش آن‌ها قرار دارد و بعضاً اگر ما دچار فقدان آن‌ها شویم بخشی از هنر مملکت در یک رشته خاص ممکن است آسیب ببیند. دیگر کجا می‌شود کسی همچون استاد زینت السادات امامی و اساتید دیگر که شرف حضورشان را داریم داشته باشیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنرمندان از خودشان در این عالم ردی گذاشتند که کار هر کسی نیست و چه دعایی بالاتر از عاقبت به خیری که شامل حال شما عزیزان است. امیدوارم خداوند این عاقبت بخیری را شامل حال همه ما کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت هنری، سالاری افزود: ما هرآنچه که در این مؤسسه انجام داده و می‌دهیم جز وظیفه هیچ چیز دیگری نیست و بسیار با خدمات واقعی که باید به شما بزرگواران داده شود فاصله داریم و از این بابت عذرخواهم. 

بخش زیادی از بودجه باید صرف این موسسه‌ها شود

معاون هنری وزارت ارشاد در پایان گفت: باید بخش زیادی از بودجه‌ها، صرف چنین مؤسسه‌هایی شود که بتوانیم از هنرمندان بافضیلت تجلیل کنیم. در تهران هرماه این کار انجام می‌شود و در دوره جدید پس از کرونا نیز در تهران و استان اصفهان این همت و اراده عملیاتی شد و از این بابت بسیار خداوند را شاکرم. امیدوارم بتوانیم در سایر استان‌ها نیز چنین مراسم‌هایی برگزار کرده و از هنرمندان آن تجلیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha