• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072115965
  • خبرنگار : 71516

آمریکا ۲.۲ میلیارد دلار تسلیحات به امارات و عربستان سعودی می‌فروشد

آمریکا ۲.۲ میلیارد دلار تسلیحات به امارات و عربستان سعودی می‌فروشد

دولت بایدن با فروش میلیاردها دلار تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی با هدف اعلام حمایت از دو متحدش در منطقه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره اطلاع داد که فروش موشک های Does Hellfire و Sidewinder به همراه توپخانه، تانک و مهمات و مسلسل به عربستان سعودی را در قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار تایید کرده است.

در ماه اوت، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: رئیس جمهور جو بایدن محدودیت‌های فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را لغو کرد. جو بایدن پس از تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا به دلیل نگرانی‌های مربوط به نقض حقوق بشر در طول جنگ یمن فروش چنین تسلیحاتی به عربستان را تعلیق کرده بود.

براساس گزارش بلومبرگ، وزارت امور خارجه همچنین به قانونگذاران اطلاع داد که فروش احتمالی سامانه‌های موشک‌های هدایت شونده GMLRS، موشک‌های دوربرد ATACMS و آموزش و پشتیبانی از هر دو سامانه را در قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به امارات متحده عربی تایید کرده است.

شرکت RTX موشک Sidewinder را می سازد. تمام سلاح‌های دیگر توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است.

آژانس امنیت و همکاری دفاعی آمریکا (DSCA) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش پیشنهادی موشک‌های GMLRS و موشک‌های اتکمز از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده از طریق کمک به ارتقای امنیت یک شریک مهم منطقه‌ای، حمایت می‌کند.

این آژانس افزود: «این کار توانایی امارات را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده با مدرن کردن نیروهای مسلح خود بهبود می‌بخشد.»

این قرارداد فروش تسلیحات چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ سفید دیدار کرد. دو طرف درباره درگیری‌های کنونی در منطقه و همچنین در سودان گفت‌وگو کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا هر دو این معامله‌ها را مطابق با قوانین ایالات متحده تأیید کرد و کنگره را نیز در جریان آن گذاشته است. کنگره باید چراغ سبز نهایی خود را نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha