• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072015704
  • خبرنگار : 50040

اختتامیه تئاتر «بچه های مسجد» برگزار شد

اختتامیه تئاتر «بچه های مسجد» برگزار شد

ایسنا/گیلان اختتامیه دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» گیلان، عصر امروز، ۲۰ مهرماه در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) روستای برکاده کوچصفهان برگزار شد.

محمد پورجعفری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گیلان در حاشیه مراسم اختتامیه، با بیان اینکه تئاتر «بچه های مسجد» سالانه برگزار می شود، اظهار کرد: تئاتر «بچه های مسجد» یکی از برنامه های اصلی بخش نمایش حوزه هنری کشور است که در راستای شناسایی استعدادهای نسل جدید، احیای کارکردهای فرهنگی - هنری مساجد و مردمی کردن تئاتر برگزار می شود.

وی تئاتر «بچه های مسجد» را متفاوت از تئاترهای رسمی و تزئینی امروز دانست و افزود: این تئاتر مردمی بوده و لذا اجراهای آن در دل محلات و روستاها برگزار می شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان با اشاره به حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در مراسم اختتامیه، اضافه کرد: در این مراسم از فرهاد رحمان زاده، فعال فرهنگی و پیشکسوت هنر نمایش استان که در دهه ۶۰ تئاتر را به جبهه‌های دفاع مقدس برد و برای رزمندگان اجرا کرد، تقدیر شد.

اختتامیه تئاتر «بچه های مسجد» برگزار شد

پورجعفری از راهیابی دو اثر «شکوفه» و «فانوس» به جشنواره کشوری «تئاتر مردمی مسجد» خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد، فعال کردن مساجد محلات برای حضور کودکان و نوجوانانی است که یا به اماکن فرهنگی و هنری شهرها دسترسی ندارند و یا از امکان اقتصادی حضور در فضاهای فرهنگی و هنری برخوردار نیستند.

وی موضوع هر ۹ اثر اجرا شده را مسائل و مشکلات مرتبط با محله دانست و تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زباله و پسماند، نهضت میرزا کوچک جنگلی، هویت تاریخی و... از جمله مسائلی است که با تئاتر به آن پرداخته شده است.

عضو هیئت داوران رویداد «بچه های مسجد» گیلان، معرفی افراد موفق محله و آسیب های اجتماعی محله را از دیگر محورهای بیان شده در اجراها دانست و بیان کرد: در اختتامیه این رویداد از غلامرضا حیدری، محیط بان سیاهکلی که در مواجه با خرس و زخمی شدن توسط این حیوان، از شلیک به آن خودداری کرد نیز تجلیل کردیم.

اختتامیه تئاتر «بچه های مسجد» برگزار شد

به گزارش ایسنا، آرای هیئت داوران دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» گیلان متشکل از آرش ساربان، سید مصطفی موتورچی و محمد پورجعفری بدین شرح است:

بازیگری زن:

سعیده غلامی - «خود کرده را تدبیر هست» از مسجد باقرآباد رشت، ساینا کوهی - «فانوس» از حسینیه آل یاسین رشت، عاطفه پورمحمدی - «آلزایمر» از حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برکاده، کیانا زادقربان - «فانوس» از حسینیه آل یاسین رشت، مژده فلاح پناه - «حاجت روا» از مسجد عربان صومعه سرا، آیناز زینالی - «فانوس» از حسینیه آل یاسین رشت و آمنه عبدالمحمدی - «فانوس» از حسینیه آل یاسین رشت

بازیگری مرد:

ماهان علوی - «شکوفه» از مسجد چهل تن رشت، سید علی قریشی - «شرط بندی» و «حشمت جنگل» از مسجد جامع اسلام آباد شاقاجی، ابوالفضل خانی - «شکوفه» از مسجد چهل تن رشت، علیرضا حقیقی - «فراموشی» از مسجد امامزاده صالح لچه گوراب و ستار حمدی - «شکوفه» از مسجد چهل تن رشت

کارگردانی:

حمیده رازه - «حاجت روا» از مسجد عربان صومعه سرا، محمدجواد جهانی - «شرط بندی» از مسجد جامع اسلام آباد شاقاجی، مطهره روا - «فانوس» از حسینیه آل یاسین رشت، میلاد بیانی - «شکوفه» از مسجد چهل تن رشت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha