• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915254
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل ارشاد فارس تشریح کرد:

از برپایی ارکستر شیراز تا تجلیل از حافظ پژوهان طی هفته بزرگداشت حافظ

از برپایی ارکستر شیراز تا تجلیل از حافظ پژوهان طی هفته بزرگداشت حافظ

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت یادروز حافظ، از تلاش برای برپایی ارکستر بزرگ شیراز در حافظیه خبر داد و گفت: همچنین فردا در نشست علمی یادروز حافظ، از حافظ پژوهان نقاط مختلف کشورمان تجلیل خواهد شد.

حمیدرضا قانعی امشب، ۱۹ مهرماه در مراسم یادروز حافظ که هم اکنون در جوار آرامگاه حافظ در حال برگزاری است، گفت: امسال بیست و هشتمین یادروز حافظ را در شیراز برگزار می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه شورای سیاستگذاری هفته فرهنگی و هنری حافظ از ۴ ماه پیش در شیراز تشکیل شد و بین دستگاه‌ها تقسیم‌بندی وظایف داشتیم، افزود: امسال یکی ازدرخشان‌ترین سال‌ها در اجرای برنامه‌های متنوع طی این هفته داشتیم.

قانعی یکی از این اتفاقات را اجرای نمایش موسیقایی لسان‌الغیب در جوار آرامگاه حافظ عنوان کرد و افزود: این تئاتر به مدت ۴ شب در دو سانس مختلف برای مردم اجرا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: فردا با حضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور نشست علمی یادروز حافظ با موضوع حافظ در سیطره جغرافیایی ایران در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهیم کرد و در همان جلسه از حافظ پژوهانی که سال‌ها به ترویج اندیشه‌های حافظ کمک کردند، قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری مؤسسات فعال و خلاق فارس، از آلبوم خلوت‌نشین در حافظیه رونمایی کردیم، گفت: همچنین از بازی رومیزی با موضوع غزلیات حافظ به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با اندیشه‌های حافظ رونمایی شد.

قانعی همچنین از تلاش برای اجرای ارکستر بزرگ شیراز در جوار آرامگاه حافظ طی این هفته خبر داد و گفت: انجمن خوشنویسان استان فارس نیز نمایشگاه ویژه اشعار حافظ به مدت یک هفته در نگارخانه سرو تالار حافظ از فردا افتتاح خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه از جنبه‌های مختلف برنامه‌های هفته یادروز حافظ را طراحی کردیم، یکی دیگر از برنامه‌های این هفته را اجرای برنامه قرآنی محفل در جوار آرامگاه حافظیه اعلام کرد و افزود: این برنامه فردا از ساعت ۱۵:۳۰ در حافظیه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی و کشور و همچنین رونمایی از کتب مختلف را طی این هفته در نقاط مختلف استان اجرا کردیم، گفت: تلاش داشتیم تا در این هفته اقشار مختلف مردم با اندیشه‌های حافظ آشنا کنیم.

قانعی در پایان از زحمات محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به دلیل همکاری با مدیران فرهنگی این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha