• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071915044
  • خبرنگار : 50163

همزمان با شروع سال‌ تحصیلی

طرح‌های بهداشتی در مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

طرح‌های بهداشتی در مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

ایسنا/زنجان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح‌های بهداشتی در مدارس همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی خبر داد.

حجت محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به طرح‌های بهداشتی که در حال پیگیری برای اجرا در مدارس استان زنجان، اظهار کرد: در طرح مکمل‌یاری آهن و ویتامین D را برای کل دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی هر دو ماه یک‌بار یک عدد قرص با دز ۵ هزار و در مقطع اول و دومتوسطه هر ماه یکبار توزیع انجام می‌شود، ادامه داد: قرص‌های آهن نیز فقط برای دانش‌آموزان دختر اول و دوم متوسطه است که هر ۱۶ هفته و هر هفته نیز یک عدد قرص برای دانش‌آموزان تجویز شده و مصرف می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان اذعان کرد: در حال رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی هستیم به محض دریافت قرص‌های آهن ویتامین D در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اینکه همه ساله طرح پدیکلوزیس در مدارس دخترانه اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح در مدارس روستایی توسط خانه‌های بهداشت و در مدارس شهری توسط مراقبان سلامت دانش‌آموزان انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امسال با تزریق مراقبان سلامت به مدارس، امیدواریم امسال با قوت بیشتری این طرح ادامه پیدا کند، اظهار کرد: توصیه‌ای که به خانواده‌ها داریم، این است که مراقب دانش‌آموزان دختر باشند و در منزل نیز موهای آنان را بررسی کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با اشاره به فلورایدتراپی یا همان بهداشت دهان و دندان، ادامه داد: این اقدام با هماهنگی علوم‌پزشکی و شبکه‌های بهداشت برای دانش‌آموزان ابتدایی اجرا می‌شود که به محض دریافت فلورایدها در اولین فرصت بین دانش‌آموزان هدف توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha