• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071814497
  • خبرنگار : 50664

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه برای جهش استاندارد تولیدات در شهرک‌ها در خراسان رضوی

انعقاد تفاهم‌نامه برای جهش استاندارد تولیدات در شهرک‌ها در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تفاهم همکاری مشترک فی مابین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره کل استاندارد خراسان رضوی به‌منظور جهش کیفیت و استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شد.

جعفر فرشچی طوسی در نشست امضای تفاهم‌نامه در اداره کل استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: هدف این تفاهم‌نامه گسترش همکاری در زمینه استاندارد و صدور گواهینامه مطابق با اصول و ضوابط بین‌المللی و استفاده از حمایت‌های کیفی سازی صنایع کوچک در استان خراسان رضوی است.

وی بر اراده جدید شکل گرفته در استان برای استفاده از کالاهای با کیفیت تولید بومی و اهمیت استفاده واحدها از این فرصت برای بالا بردن ارتقای کیفی تولیدات استان تاکید کرد و افزود: در راستای این تفاهم‌نامه مقرر شد از توانایی‌های علمی، فنی، پژوهشی، اجرایی و آزمایشگاهی و پرداخت یارانه‌های حمایتی طرفین با هدف افزایش کیفیت محصولات و توسعه استانداردسازی کسب و کارهای تولیدی در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری و غیر اجباری صادرات است و تاکنون برای اخذ مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدامی نکرده‌اند، منعقد شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پرداخت یارانه حمایتی به واحدهای تولیدی برای اخذ گواهینامه‌های استاندارد ملی و بین‌المللی بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از جمله تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی استان به شمار می رود.

فرشچی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره «جهش تولید با مشارکت مردم» این تفاهم‌نامه را مصداق این شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: همکاری مشترک با اداره کل استاندارد، کمک بزرگی برای واحدهای تولیدی است که محصولات آنان مشمول استاندارد اجباری است و ضرورت دارد نسبت به اخذ استاندارد اقدام کنند.

وی گفت: واحدهای مشمول باید برای استفاده از این کمک‌ها از طریق اداره کل استاندارد استان تقاضای خود را ارائه و فرآیند کار را طی کنند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: ارزیابی فنی و علمی آزمایشگاه‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی و صدور گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های مذکور و معرفی شرکت‌های بازرسی و نمونه‌برداری تایید صلاحیت شده متناسب با موضوع فعالیت واحدهای تولیدی به‌منظور خدمات‌رسانی در زمینه استانداردسازی کسب و کارهای تولیدی از جمله تعهدات اداره کل استاندارد خراسان رضوی است.

سید محمد سجادی عطار افزود: علاوه بر این اداره کل استاندارد خراسان رضوی متعهد شد همکاری لازم در برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز واحدهای تولیدی و استقرار دفتر مشاورین استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز داشته باشد.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: استانداردسازی حوزه گسترده‌ای دارد که نیاز است مسئولان این حوزه و تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالا و خدمات با وظایف، مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی خود آشنا شوند و از طرف دیگر مصرف‌کنندگان نیز به حقوق خود در قبال هزینه‌های صرف شده اشراف داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، سجادی عطار با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم‌نامه یک سال است که در صورت تمایل امضاکنندگان قابلیت استمرار دارد، عنوان کرد: به‌منظور پیشبرد و هدایت تعهدات با معرفی نمایندگان طرفین از تاریخ تفاهم نامه کارگروه سیاست‌گذاری و کارشناسی مشترک برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تشکیل با حضور نمایندگان طرفین روش اجرایی این تفاهم‌نامه بررسی و تعیین اصلاحات لازم نیز براساس توافقات و برگزاری جلسات بازنگری، اعمال می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha