• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403071814348
  • خبرنگار : 90047

افروز: یکسان‌سازی پاداش نباید قهرمانان را از هدفشان دور کند/ همتی: مشکل تجهیزات داریم

افروز: یکسان‌سازی پاداش نباید قهرمانان را از هدفشان دور کند/ همتی: مشکل تجهیزات داریم

سعید افروزگفت: اگر ورزشکار بخواهد فقط به جنبه مالی مدال های پارالمپیک فکر کند مسیر ورزشکاران پارالمپیکی نیز همانند فوتبال یا سایر رشته ها به سمتی پیش می‌رود که ممکن است دیگر نتیجه‌ای حاصل نشود.

به گزارش ایسنا، سعید افروز قهرمان پارالمپیک پاریس در پرتاب نیزه در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کردید به دومین مدال طلا و رکوردشکنی در پاریس دست پیدا کنید، گفت: بعد از پارالمپیک توکیو برنامه ریزی کرده بودم که در پاریس حتی به اندازه یک سانتی متر رکورد جهان را جابجا کنم و از همان ۴ سال پیش تمرینات خود را به طور جدی پیگیری کردم و روزانه ۵ تا ۶ ساعت تمرین می کردم تا به هدفم که رکوردشکنی و طلای پارالمپیک پاریس بود، دست پیدا کنم.

افروز همچنین درباره یکسان سازی پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک، خاطرنشان کرد: اگر ورزشکار بخواهد فقط به جنبه مالی مدال های پارالمپیک فکر کند مسیر ورزشکاران پارالمپیکی نیز همانند فوتبال یا سایر رشته ها به سمتی پیش برود که ممکن است دیگر نتیجه‌ای حاصل نشود. البته برابری پاداش می‌تواند در ایجاد انگیزه ورزشکاران تاثیرگذار باشد تا تمرینات را با انگیزه و جدیت بیشتری دنبال کند.

افروز ادامه داد: من همیشه با سختی دنبال هدفم بودم و هیچ وقت به پاداش فکر نمی کردم، اگر این موضوع را هدف قرار می‌دادم هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی کردم و دچار حاشیه می شدم. حمایت مالی خوب است اما برای ورزشکار هم می‌تواند حاشیه درست کند.

وی در پایان گفت: همیشه سعی کردم با مشکلات مبارزه کنم و مسیرم را حتی با کمبود تجهیزات درست انتخاب کنم تا به موفقیت برسم.

همتی: مشکل خرید تجهیزات داریم

به گزارش ایسنا، فاطمه همتی که در پارالمپیک پاریس موفق به کسب دو مدال نقره انفرادی و میکس رشته کامپوند شده بود درباره برگزاری مراسم تجلیل گفت: برگزاری چنین مراسمی انرژی مثبتی برای ورزشکاران پارالمپیک است و امیدوارم ادامه دار باشد. البته نه از حیث مادی بلکه برگزاری چنین مراسمی سبب افزایش انگیزه ورزشکار برای ادامه مسیر قهرمانی می شود.

وی درباره برنامه‌های آینده خود گفت: در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم و برای حضور در پارالمپیک دو ترم مرخصی گرفتم. واقعا تحصیل با ورزش قهرمانی سخت است. سعی می‌کنم با برنامه ریزی از درس های دانشگاهی نیز عقب نیفتم.

همتی خاطرنشان کرد: تیروکمان رشته ای است که باید وقت زیادی را صرف تمرینات کرد و روزانه ۴ ساعت باید تمرین کنم تا دچار افت رکورد نشوم، اما با این وجود تلاش می‌کنم خود را در بهترین شرایط برای مسابقات آینده که بازی های پاراآسیایی ناگویای ژاپن است، آماده کنم.

وی درباره خبر یکسان سازی پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک که از سوی مجلس مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: پاداش در زمان کیومرث هاشمی یکسان سازی شده بود و خوشحالم که در دوره دنیامالی نیز این مساله نهایی شد.

نایب قهرمان پارالمپیک پاریس افزود: یکی از دغدغه‌های ورزشکاران پارالمپیکی برابر شدن پاداش ها بود که این اتفاق رخ داد.

وی در پایان یکی از مشکلات پاراتیروکمان را تجهیزات عنوان کرد و گفت: چون تجهیزات ما با دلار و یورو وارد می‌شود و مصرفی هستند و باید خودمان تجهیزات را تهیه کنیم، امیدوارم مسوولان در این زمینه حمایت لازم را از ما داشته باشند تا دغدغه‌ای برای خرید تجهیزات نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha