• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071814206
  • خبرنگار : 50471

رئیس بنیاد مسکن خبرداد

اجرای طرح نهضت آسفالت در روستاهای نهاوند

اجرای طرح نهضت آسفالت در روستاهای نهاوند

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: طرح نهضت آسفالت با اعتبارات بنیاد از ابتدای سال‌جاری در روستاهای این شهرستان با شتاب خوبی اجرا شده و در روستاهای کم‌برخوردار نیز ادامه دارد.

علی جلالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح نهضت ملی آسفالت در معابر روستاهای «برجک» و «حسین‌آباد» از توابع بخش مرکزی، آرزوی ۴۵ ساله مردم این دو روستای ۱۸۲ خانواری برآورده شد.

وی با بیان اینکه در این راستا بنیاد مسکن با اجرای بیش از ۶۰۰۰ مترمربع آسفالت‌ریزی و عملیات بهسازی موجب برآورده شدن خواسته به‌حق مردم روستای برجک شد، ادامه داد: در این روستا به منظور بهسازی ۲۰۰متر طول جدول‌گذاری، هفت‌هزار مترمربع زیرسازی و درراستای مقاوم‌سازی ۵۰ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن پرداخت شده که این موضوع یکی از نشانه‌های خدمت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این روستا است.

وی با اشاره به اینکه در روستای حسین‌آباد نیز بنیاد مسکن با اجرای بیش از ۹۰۰۰ مترمربع آسفالت از محل اعتبارات نماینده موجب برآورده شدن خواسته به‌حق مردم نجیب این روستا شد، یادآور شد: در این روستا در راستای بهسازی ۱۵۰ کانال سنگی و ۷۰۰ متر طول جدول‌گذاری و در راستای مقاوم‌سازی تعداد ۸۲ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن نیز پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند با تاکید براینکه بهسازی این روستا به‌طور کامل انجام شده است از مشارکت دهیاری این روستا در راستای تأمین بخشی از ماشین‌آلات زیرسازی و تأمین کامل بیس مورد نیاز  قدردانی کرد.

مقاوم‌سازی ۲۱هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی نهاوند 

وی در ادامه گفت: از ۲۴هزارو ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان، تاکنون ۲۱هزارو ۹۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

جلالوند با اشاره به اینکه دوهزارو ۷۴۰ واحد مسکونی باید در این شهرستان ایجاد شود، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، هم‌اینک دوهزارو ۹۴۰ واحد غیرمقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.

به گفته وی فرایند ساخت‌وسازها با بهره‌گیری از سه دفتر طراحی مسکن روستایی و ۳۸ نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و یک دفتر نقشه‌برداری از مرحله ثبت‌نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری‌ها و معرفی به بانک متقاضیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به منظور تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، هر ساله به تناسب مبالغی بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود، خواستار همراهی و هم‌افزایی بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صددرصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی شد.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند یادآور شد: با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هرچه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.

شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی نهاوند ۹۱ درصد است 

جلالوند شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند را ۹۱ درصد دانست و گفت: درصد مقاوم‌سازی کشوری ۵۲ درصد است و نهاوند با این آمار در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی نیز به شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر جمعیت این شهرستان که سه شهر گیان، فیروزان و برزول است پرداخت می‌شود، تاکید کرد: این تسهیلات امسال ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج‌ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره‌ای واگذار می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در پایان اضافه کرد: امیدواریم مطابق هدف‌گذاری و سیاست‌های بنیاد مسکن بتوانیم در سال ۱۴۰۷ جشن ۱۰۰ درصدی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha