• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403071813904
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار عنوان کرد

کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی این استان است که باید بتوان با کمک دولت و روش‌های مختلف برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

یدالله رحمانی در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان به علت بدهکاری به بانک ها امکان دریافت وام را ندارند و همین امر باعث کُندی انجام طرح های توسعه‌ای شده است.

وی اظهار کرد: برای پایداری اشتغال واحدهای صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز است اتکا به وام های بانکی کاهش یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واحد تولید خوراک آبزیان از مهمترین طرح‌هایی بود که امروز مورد بازدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این طرح با ۱۰ هزار تن ظرفیت سالانه می تواند ۲۵ درصد از نیاز استان را مرتفع کند.

کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

رحمانی با بیان اینکه با بهره برداری از واحدهای صنعتی خوراک دام و طیور سالانه ۱۰۰ هزارتن تولید شود، تصریح کرد: خوراک مورد نیاز آبزیان در استان ۴۰ هزار تن در سال است که امیدواریم با تکمیل این طرح در کنار واحدهایی که مجوز احداث گرفته اند بتوان گامی برای تکمیل زنجیره تولید آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد برداشت.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی خوراک آبزیان، بسته بندی ماهی و تبدیل ضایعات آن به ارزش افزوده، دیگر طرحی بود که امروز بازدید شد، تاکید کرد: مشکل اصلی این کارخانه ایجاد تاسیسات خدماتی بود که تلاش می شود با به کارگیری ظرفیت های دستگاه های اجرایی خدمات رسان این مشکل برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از واحد تولید درب قوطی، ادامه داد: این طرح ۳۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد کمبود منابع مالی ندارد بلکه نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی برای رفع برخی مشکلات است. روزانه دو میلیون درب باطری تولید دارد.

کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

رحمانی تصریح کرد: یک واحد صنعتی دانش بنیان فعال و موثر و فناوری کشور است که سالانه یک میلیون دلار صادرات به خارج از کشور دارد و همچنین یک میلیون دلار نیز ز خروج ارز جلوگیری می‌کند. 

وی اظهار کرد: اینگونه واحدها مورد حمایت همه جانبه مسئولان استان قرار می‌گیرند.

وی واحد تولید خمیر کاغذ که خط تولید آن راه اندازی شده را از طرح‌های امیدبخش صنعتی استان عنوان و بیان کرد: مشکلات طرح‌های تولیدی استان در کارگروه رفع موانع تولید مطرح می شود و از همه ظرفیت‌های استان برای رفع این مشکلات استفاده خواهد شد تا این واحد صنعتی فعال و راه اندازی شود.

کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واحد صنعتی تولید کولر گازی که صرفه جویی ۵۰ درصدی انرژی دارند، گفت: این واحد صنعتی سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه  تولید دارد، در سه شیفت کاری ۲۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند که با مشکل سرمایه در گردش مواجه است که قراراست از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیر سرمایه در گردش این واحد صنعتی شوند و با ۵۰ هزار دستگاه کولر گازی شروع به کار کند.

گفتنی است که استاندار و مدیران همراه از واحد صنعتی گل زرشک مارگون نیز بازدید داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha