• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071713747
  • خبرنگار : 50225

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

حضور متکدیان چهره شهرها را نامناسب کرده است

حضور متکدیان چهره شهرها را نامناسب کرده است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دستگاه‌های مختلف باید در زمینه کمک به متکدیان فرهنگ‌سازی کنند؛ برخی از متکدیان درآمدهای کلان دارند و کم نیستند افرادی که از عواطف مردم سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین باید این موضوع مدیریت و مشکلات مردم حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در نخستین همایش استانی کودکان در معرض مخاطره، دولت و مسئولیت‌های اجتماعی که امروز (۱۷ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، سبک زندگی اسلامی است و به هر میزان به این منش و روش نزدیک شویم به همان اندازه مشکلات جامعه کاهش می‌یابد و هر چه فاصله بگیریم مشکلات افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا وی افزود: اگر می‌بینیم افزایش طلاق، کاهش زمینه ازدواج آسان و مشکل اشتغال در جامعه خود را نشان می‌دهد به دلیل این است که از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در سبک زندگی اسلامی برای همه مشکلات برنامه‌ وجود دارد؛ یکی از مشکلات خانواده‌های بد سرپرست یا بی‌سرپرست است که جامعه اسلامی در مقابل آن‌ها مسئولیت دارد. 

موسوی‌فرد تصریح کرد: در کل کشور حضور بعضی از افراد چهره شهرها را نامناسب و نگران‌کننده کرده است؛ برخی از زنان فرزندانشان را ساعت‌ها در هوای گرم می‌آورند تا زندگی خود را تامین کنند. همچنین مردم باید دست از عواطف و اینکه فکر می‌کنند رحم می‌کنند بردارند چون در حقیقت دارند ظلم می‌کنند.

وی با اشاره به نقش ۱۸ دستگاه در حوزه کودکان کار بیان کرد: دستگاه‌ها باید هم‌افزا باشند و هر چه تعامل بیشتر شود مشکل‌ها کمتر می‌شود. برخی زنان سرپرست خانوار موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند و برخی بدون آموزش هم کار می‌کنند و عزت نفس دارند و دست درازی نمی‌کنند اما برای برخی، آبرو بردن عادی است. جامعه اسلامی برای کسانی که این گونه نیستند باید فکری کند.

موسوی‌فرد گفت: در خوزستان باید مستمرا جلساتی با اعضای دستگاه‌های متولی گرفته و تقسیم کار شود. اگر همه کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم این مشکل را مدیریت کنیم و چهره استان را تغییر دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان، گفت: مردم لبنان و غزه نیازمند کمک هستند و مردم باید هر چه در توان دارند کمک کنند زیرا این افراد برادران و خواهران دینی ما هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha